menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rhododendron

Ga naar meest recente reactie

abutilon

Abutilon

In de zomer 2006 plantte ik een partij rhododendron-containerplanten die uitgebloeid waren.Eigenaardig genoeg vertoonden die in augustus van hetzelfde jaar een gedeeltelijke bloei.In de lente van dit jaar bloeiden zij volop en momenteel zie ik op sommige struiken ook enkele bloemen.
Is hiervoor enige verklaring mogelijk?[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 4 augustus 2007 - 21:30
corrielat

Corrielat

Hallo Abutilon,
Vandaag hetzelfde fenomeen in mijn tuin, ik dacht dat ga ik vandaag op het forum plaatsen, en zie..... je bent me voor geweest
zaterdag 4 augustus 2007 - 21:56
abutilon

Abutilon

Hoi Corrielat,

Zo zie je maar dat je met een probleem of een of ander fenomeen nooit alleen bent.Ik ben benieuwd of iemand een verklaring heeft voor die blijkbaar gestoorde rhododendron.
Groeten
zondag 5 augustus 2007 - 07:33
hugo

Hugo

gebeurd wel meer, ik heb zo'n witte rhodo staan die bloeit in het voorjaar en eind september-begin october doet ie dat nog eens dunnetjes over

groetjes
zondag 5 augustus 2007 - 07:58
annis

Annis

Bij mij bloeien de witbloeiende Rhododendrons ook al een aantal jaren in augustus de andere kleuren niet. De bloemen komen niet helemaal tot uitbloei maar met drie tot vier kelken
De Weigela heeft bij mij aan een tak ook een aantal en de Viburnum bodnantense Dawn bloeit ook met enkele bloemen.
Dit zal waarschijnlijk aan het warme vochtige weer liggen. Rhododendrons hebben veel vocht nodig tijdens de onwikkeling van hun nieuwe knoppen en aangezien ze dit volop hebben gehad zijn ze flink gegroeit.
zondag 5 augustus 2007 - 18:35
abutilon

Abutilon

Annis,
Zoals je vermeldt zou het warme vochtige weer wel de oorzaak kunnen zijn.Tevens waren de jonge Rhododendrons aangeplant in rijke grond en werden ze regelmattig ook nog flink aangegoten.
Groetjes
Abutilon
zondag 5 augustus 2007 - 21:17
hildavw

Hildavw

Onze weigelia's bloeien nu ook terug, maar wel aan de takken die ik na de lentebloei een stuk heb teruggesnoeid.
Dit komt bijna elk jaar voor, het ene jaar wel iets meer dan het andere.
Bij de kerria japonica gebeurt dat ook.

groetjes, Hilda
maandag 6 augustus 2007 - 11:51
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).