Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
dat zijn mooie foto's van een mooie vlinder!!
Ik heb deze week ook zo ééntje in mijn tuin zien voorbijvliegen...maar hij was véél te vlug om er een foto van te kunnen maken!
Ook nog twee wittekes, 't lijkt wel of ze nu beginnen te komen die verdwenen vlinders!!
Die sukkeltjes weten ook niet meer welk seizoen het nu eigenlijk is...
Dat viel me ook al op Matabish . Voorheen zat er meestal maar een vlinder op de vlinderstruik en afgelopen dagen met zijn zessen. Zouden ze inderdaad de weg een beetje kwijt zijn.
In mijn buitenhuis heb ik een vlinder gezien welke ik werkelijk nog nooit gezien had,
volgens de buren was het een koninginnepage, een vrij weinig hier voorkomend beestje,
helaas was de vogel...sorry vlinder gevlogen voor dat ik mijn camera te pakken had, jammer hé,
Bij ons in het dorp staan dit jaar enkele hectaren worteltjes, de waardplant van de konninginnepage!
Ze vliegen ons al een paar weken letterlijk om de oren. Werkelijk fantastisch, ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel konninginnepage's gezien als nu in de afgelopen paar weken.
Zelf ook steeds te laat met het toestel, deze foto's heeft mijn zus die een eind verderop woont gemaakt.
Dat zal wel prachtig zijn, al die koninginnepages om je hoofd...
Maarrrrrrrrrrrrrrrrr, wat gebeurt er vervolgens met die wortelvelden ?????
En met die schitterend geringde groene rupsen van de vlinder ????????????????????????????????
Snap je waarom er zo weinig vlinders zijn...
Groetjes,
Mia
Wie kent nu ook al weer de naam van Angelo's vlinder op die witte vlinderstruik ?
Is dat de nummervlinder ?
Wat een prachtige vlinder. De koninginnenpage komt hier bij ons in de buurt ook wel regelmatig voor alleen niet in mijn tuin. Ik heb toch veel planten staan waar veel insecten op af komen maar de vlinders zijn toch in de minderheid. De kolibrievlinder zie ik wel ieder jaar. De Atalanta zat deze week wel volop in de vlinderstruik en de koolwitjes fladderen wel veel rond en draaien kringetjes om elkaar heen.