Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Deze hongerige ongenode gast probeerde zich door de afsluitingdraad van de kippenren te wurmen vandaag.
Tot een eetfestijn is het wel niet gekomen want zijn achterwerk kon er niet door en terugkruipen ging ook al niet.
Ik heb hem moeten bevrijden met een nijptang.
De ganse operatie werd luid becommentarieerd en bekritiseerd door de kippen die er toch niet helemaal gerust in waren. [afbeelding verwijderd niet-https]
Het zou goed kunnen dat hij ergens in de buurt ontsnapt is en al een tijdje ronddoolt in dit vriesweer. Ik weet nog niet wat ik er mee ga aanvangen. Het zal er vooral van afhangen of hij een beetje opvoeding genoten heeft. We werden vanavond toch al een beetje maatjes. Ik werd vertederd door zijn mooie snoet en zijn zachte pels en hij waardeerde vooral mijn kattebrokjes.
In onze smaak om ons te parfumeren verschillen we ook nogal. Hij zal mijn Nivea-okselgeurtje waarschijnlijk maar niks vinden maar dat odeurtje van hem stelt alleszins ook niet veel voor.
We zullen zien, misschien wordt onze ongenode gast op termijn nog wel een graag geziene gast en laat hij mij bij het eerste lenteweer geregeld eens wandelen aan een leibandje.
wat een prachtige aanwinst JD!! Hij is waarschijnlijk op de eitjes afgekomen!
Een heel mooi diertje, dat heel tam kan worden.
Maar zorg toch maar voor een goede kooi, want die mannekes kunnen bijna overal bij!!
Veel geluk ermee, en leer alvast maar aan de 'voet' te lopen!! [afbeelding verwijderd niet-https]
Matabish.
Mooi beestje, en een geluk dat hij niet bij de kippen geraakt is, al zullen die
natuurlijk wel behoorlijk geschrokken zijn!
Het diertje ziet er goed uit, en is dus mogelijk ergens ontsnapt, en wordt misschien
ook wel gemist... Hier in Nederland kan je gevonden en/of vermiste dieren aangeven
bij verschillende instanties (Amivedi, dierenbescherming, dierenambulance), en
vaak hangen mensen ook flyers op bij supermarkten e.d.
Mooi diertje maar wees toch maar voorzichtig want als hij of zij in de vrije natuur geleefd heeft zal hij niet veel manieren hebben en die tandjes zijn vlijmscherp.
Toch veel plezier met je nieuwe vriend.