Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wat voor bogeltje is dit?? Hij kwam heel snel op het voer af wat ik gestrooid had in de tuin. Ik zit zelf te denken aan een heggemus. [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
Sorry voor de slechte kwaliteit. Telelens is nogal rot )-:
Ennuhm... Bogeltje? Tja, dat komt van onze vakantie in spanje. Daar wordt de V uitgesproken als een B en waar wij zaten zaten dus heel veel bogeltjes
Het is toch met zekerheid een mussensoort, mijn lievelings bogeltjes.
Ik vind dat zo'n gezellige ventjes!
Spijtig dat ze zo erg in aantal verminderen!! [afbeelding verwijderd niet-https]
Hoewel het waarschijnlijk (maar hopelijk niet) niet al te veel uitmaakt gaan we proberen van onze tuin een zo bogelbriendelijke tuin te maken met lekker veel doornstruiken, speeltjes en aanverwanten waar de bogeltjes zich thuisvoelen. En dan maar hopen dat ze goed willen nestelen....
Af en toe wel deprimerend als je geluiden hoort... *zuchtje*
weeral wat geleerd, maar 't geeft niet dat het géén muske is, 'k zie ze toch allemaal graag, groot en klein, dik en dun!!
Veel bessenstruiken in de tuin, idd. gedoornde struiken, en dichte struiken...dan ben je zéker dat je veel huurdertjes krijgt. ook veel bogelhuisjes natuurlijk!
Nou jah, we hebben nu 1 nestkastje ophangen. En een voederhuisje. Wilde eigenlijk dit weekend een haag planten van meidoorn maar met die vorst krijg je nog geen spade de grond in. Maar ik ga zeker m'n best doen zoveel mogelijk bogeltjes de tuin in de krijgen. Laat ze maar lekker alle kevers en aanverwanten opeten die mijn sla en kolen gaan opeten (-:
Helaba Andreash,
Wacht nog even tot het voorjaar als diezelfde heggemus in het topje van de bomen zit te zingen dat het een lieve lust is ...
Ik wou dat ik wat geluid aan deze twee fotootjes kon toevoegen...
Wedden dat je de spade even laat staan en je hart een vreugdesprongetje waagt ?
Heerlijk is dat... Dan ga je dit bogeltje minder standaard-doorsnee-gewoon vinden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jaaaah, dat ga ik zeker weten doen inderdaad. Genieten, niet alleen maar werken (-: Doe het eigenlijk nu ook al. Gewoon even gaan zitten en kijken naar de woeste vlakte die de tuin nu nog is en luisteren naar het gefluit van de vogeltjes die er al zitten.
Afgelopen zomer in de Alpugaras in spanje geweest. Daar zaten heel erg veel vogels, van mussen, vinken, raven (echt grote), roofvogels en nachtegalen. Echt FANTASTISCH! ((-: