menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sperwer

tonny76

Tonny76

Gisterenmorgen (het was iets na 6 uur) had ik niet veel nodig om op nen-ik-en-ne-gij klaar wakker te zijn.

Ik keek naar buiten om mijn dagelijks ochtendritueel aan te vatten: het aanschouwen van de tuin, toen mijn slaperige ogen op een ietwat grote vogel vielen. Een houtduif?, een ekster?, ... nieje niks van da... het was een sperwer.
Die zat op zijn gemak op ons terras wat uit te rusten ...

Tegen dat ik mijn fototoestel had genomen om meneer of mevrouw volop te fotograferen was de vogel reeds gaan vliegen.

Ik vond het alleszins wel de moeite aangezien ik midden in het stadcentrum woon en ik niet onmiddellijk dergelijke roofvogel hier zou verwachten.

Ik hoop dat hij/zij nu niet uit is op de talrijke meesjes, mussen, vinken en andere kleine vogeltjes die zich hier in ons stadstuintje te goed doen aan zaden en pitten.

Mocht ik de kans hebben onze onverwachte gast nogmaals te begroeten dan probeer ik hem/haar vast te leggen op foto.

Groetjes

Tonny
vrijdag 8 mei 2009 - 08:16
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).