Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Het rijmt nog ook ,op twee weken tijd ben ik drie maal geprikt van een minni zwart kevertje,denk ik toch want het is zo klein men voelt een prik juist of men steek met een naald tegen uw vel(niet er in er tegen)automatisch slaat men er op of vrijft het weg zonder er eigenlijk naar te kijken,maar dan is het al te laat,een paar uur later begind het te jeuken en wordt rood nog wat later de arm wordt rood en dik en maar krabben dat het zo jeukt,Ieder jaar heb ik het ,vroeger was het op mijn been omdat ik in de zomer het gras af reed in korte broek,dat doe ik niet meer.Nu heb ik het op mijn arm al drie maal,die is nu dik en rood en jeuk geweldig,het is gewoon ergens tegen een plant komen waar dat juist zo een monster opzit.Verleden jaar zei ik nog tegen onze dokter ik zou mij moeten invrijven met een sproei middel voor bijtende en zuigende insecten(dat zullen we maar best niet doen)Het duurd een week vooralleer het rood en de dikte weg trekt,en weken voor het genezen is,het wordt echt een wond waar een waterige vloeistof uitkomt.Vroeger heb ik er nooit last van gehad,maar nu ieder jaar,het is geen teek die heb ik vijf jaar geleden mogen ontvangen,en dat is al het ergste in gans mijn leven(de ziekte van lijm)zoals ze het noemen zes maand heb ik toen mijn rechter oog moeten afplakken bij het slapen gaan,dat is gelukkig allemaal voorbij.Nu! terug naar het zwart kevertje,ik had ook tegen de dokter gezegd ik zal eens een pakken en dan kun je het laten onderzoeken,maar het is mij nog niet gelukt(hier is het voor het ongenblik goed aan het regenen het werdt tijd want overal hebben ze al water gekregen en eindelijk nu ook hier)
Mochten er onder jullie ook zijn die het al te maken hadden met dat insectje,of die weten wat het is , en kan men er iets tegen doen,ik werk liever in de tuin met een hemd met langen mouwen,maar met de warmte van nu is het ook niet te doen.
De zon schijnt hier terug,het had wat lager mogen duren maar alles helpt
groetjes Richard de t van insect staat hier.
Vervelend lijkt me dat, die allergische reacties! Ikzelf krijg altijd een enorm dik been of arm als ik door een steekvlieg / horzel wordt gestoken, dan komt er ook nog een pijnlijke blaar op bah.
een maand of zo geleden , heb ik ook eens een prik in mijn hand gehad en toen ik dat merkte ,zag ik dat het een klein zwart bolletje was dat ik wegveegde.Het was zeker kleiner dan een mm .Voor zo'n onnozel klein beestje , was het wel een scherpe prik, die ik een tijdje bleef voelen en die wat lichte roodheid gaf.Ik hoop dat dit geen nieuwe plaag zag worden want prettig was het niet
groetjes
Lily-Anne