menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn kippen

Ga naar meest recente reactie

jeanivo

Jeanivo

dag,
kheb 5 kippen en 1 haan, sinds een week pikt de haan 1 van de kippen kaal en 2 andere kippen pikken in de haan zijn tenen tot bloedens toe. wat kan ik hieraan doen?
zaterdag 18 december 2010 - 12:20
printemps

Printemps

heb je haan en kippen al lang of pas ??


Kan je een foto plaatsen van de haan zijn tenen ? misschien heeft die kalkpoten ?
Dat is een mijt en die kan je doden door de poten in te wrijven met vaselinne

Is het kipje veel pluimen kwijt ? anders nog een even wachten tot de haan baas is
Vederpikken kan vele oorzaken hebben, stress,vitaminen tekort,luizen en de baas willen spelen

mvg

http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=28&t=23550

Kijk hier ook eens
zaterdag 18 december 2010 - 14:19
Polplastron

Polplastron

Ik heb bij AVEVE speciaal spul gekocht om op de kippen te spuiten: het stinkt verschrikkelijk en blijkbaar smaakt het ook zo: pikken was zo gedaan!
maandag 20 december 2010 - 10:28
lanne

Lanne

@ Polplastron, stinken de eieren dan ook niet naar dat product ? en zijn ze nog wel veilig voor consumptie ?
groetjes
Lily-Anne
dinsdag 21 december 2010 - 07:44
cetinel

Cetinel

hoelang heb je je kippen al? als je ze al langer hebt en ze pikken sinds een week dan kan het inderdaad zijn dat de haan iets aan de poten heeft,hier word naar gepikt en dat geeft een wondje en je bent vertrokken....
waarom de haan je kippetje kaalpikt is voor mij een raadsel...zeker dat de kip niet gewoon in de rui is??,of mischien ook ergens een wondje heeft waar de haan dan naar pikt.
wat voer je ze? hebben ze genoeg grit ter beschikking?
bij kalktekort word er soms ook wel eens gepikt
woensdag 22 december 2010 - 13:50
jeanivo

Jeanivo

kheb de kippen al lang, de haan heb ik pas een paar maanden en was toen een 3a4 maanden oud. ik voer gemengd graan en afval van groenten (rauw). de haan heeft niets zichtbaar aan zijn poten en hij pikt enkel op 1 kipje, die zijn rug is bijna helemaal kaal. grid geef ik ze niet maar geef ze wel geplette eierschalen. gras hebben ze wel niet hoewel ze op een opp van +-35m² wei hebben en hok en afdak van 8m². ze hadden dit stuk op geen week kaalgegeten en er groeit zelfs geen onkruid meer. in lente en zomer pluk ik wel gras en eendemoer in de wei achter mijn tuin maar dat zal niet voldoende zijn denk ik.
vind het vooral raar dat de haan 1 kip viseerd.
woensdag 22 december 2010 - 18:17
Polplastron

Polplastron

@ Polplastron, stinken de eieren dan ook niet naar dat product ? en zijn ze nog wel veilig voor consumptie ?
groetjes
Lily-Anne

Ik gooi persoonlijk de eieren van de eerste drie dagen na een behandeling met wat dan ook altijd weg.
donderdag 23 december 2010 - 08:28
Rita1960

Rita1960

leggen de kippen bij jullie dan nog???????

groetjes,

Rita
zondag 26 december 2010 - 20:13
Polplastron

Polplastron

Yep Toen het een "beetje" kouder werd hadden ze al een legstop. Nu het ijskoud is, heeft een van die "kiekes" besloten om ineens terug te gaan leggen! Voor mijn part was het anders niet meteen nodig hoor!
maandag 27 december 2010 - 09:54
Rita1960

Rita1960

Pol..
welke soort kippen heeft u?

een van mijne jonge maransen (1 hen van de 5) heeft vandaag een klein ei gelegd!
Deze is op 25 juli uit het ei gekomen en legt na 22 weken?????

't is wel meegenomen hoor!

blije Rita
maandag 27 december 2010 - 20:33
Polplastron

Polplastron

Ik heb barnevelderkrielen. Ik vind ze perfect: ze zijn klein en fijn, mooi getekend, elegant en ... ze leggen nog goed ook zonder broeds te worden! [afbeelding verwijderd niet-https]

(De haan is geen barnevelder hoor! Het is een bastaardje die we ooit eens gekregen hebben en 't was meteen onze eerste kip, dus ik ben er redelijk gehecht aan! )

Groeten,

Pol
dinsdag 28 december 2010 - 08:59
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).