menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie ben ik

Ga naar meest recente reactie

mar_cas

Mar_cas

Weet iemand welk zoemertje er hier heerlijk van de zon zit te genieten?
(Excuses voor de wazige foto, vind het altijd lastig om dingen van zo dichtbij te fotograferen)

Allemaal Beestjes

zaterdag 16 april 2011 - 13:16
thijsdegraaf

Thijsdegraaf

Een bijvlieg. (zweefvlieg) Hoogstwaarschijnlijk een Kegelbijvlieg (Eristalis pertinax). Bij deze soort zijn de tarsen van de voorpoten (onderste deel van de poot) geel.
Misschien kun je het op de originele foto beter zien.

Groet,
Thijs
zaterdag 16 april 2011 - 13:53
mar_cas

Mar_cas

De pootjes zijn inderdaad geel! Bedankt voor het antwoord. Dus eigenlijk is het een vlieg? Ik dacht dat het een bijtje was! Maar gezien de naam is dat maar een gedeeltelijke vergissing . Is dit zo'n zweefvlieg die het ook op bladluis heeft voorzien? Want dan mag hij wat mij betreft zijn hele familie optrommelen en mijn klimrozen bezoeken!
zaterdag 16 april 2011 - 13:57
thijsdegraaf

Thijsdegraaf

Nee. De larven worden rattenstaartlarve genoemd en leven in het water.
Een bij heeft glanzende meestal zwarte ogen en heeft veel langere antennes. Ik heb informatie over bijvliegen op mijn site staan. Maar ik zie hier staan, dat toegevoegde links automatisch gewist worden, omdat ik minder dan 50 berichten heb geplaatst.

Dus zo maar even URL GEBLOKKEERD

Thijs
zaterdag 16 april 2011 - 14:28
thijsdegraaf

Thijsdegraaf

Zelfs zo lukt het niet. Ik moet maar even flink wat berichten sturen

Lastig. Nog eens proberen URL GEBLOKKEERD
zaterdag 16 april 2011 - 14:30
mar_cas

Mar_cas

Haha, zo wordt de maatregel om spam te verminderen er juist een die het vermeerderd!
Ik heb via je profiel je site al gevonden, zit nu over zweefvliegen te lezen. Leuke site trouwens, heeeeel veel informatie!
zaterdag 16 april 2011 - 14:32
thijsdegraaf

Thijsdegraaf

Dan is alles toch nog goedgekomen.
zaterdag 16 april 2011 - 14:36
Matabish

Matabish

Hallo Thijsdegraaf,

zet gewoon een verwijzing naar de link in je profiel, zoals de andere leden het doen.
Een persoonlijke link wordt niet in een bericht gezet, enkel in het profiel, om gratis reclame tegen te gaan.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 16 april 2011 - 17:10
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).