Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
gisteravond kwam ik thuis van men werk en deze (ik denk een gans) liep op onze straat.
we wonen hier op een doodlopende straat en ik kan me toch niet bedenken wie hier in de straat zulke dieren heeft.
nu zit ze hier vandaag nog altijd, met één poot op de stoep naar ons huis te staren
de pekingeend word gemaakt met eenden van een ander ras.....
deze is duidelijk ziek,volgens mij is die ontsnapt of hoogstwaarschijnlijk gedumpt...zal wel serieuze honger hebben,met een beetje geluk is hij ook al een paar jaar oud,waardoor je hem na drie dagen nog niet gaar krijgt
maar hij heeft duidelijk hulp nodig.....
ik kom hier net thuis van men werk en het beestje zit hier nog steeds.
wat eet dat beestje eigenlijk ?
we gaan hem als hij/zij hier morgen nog zit bij men schoonbroer in de weide zetten.
als we ze kunnen pakken tenminste ik kan me inbeelden dat dat beestje wel kan bijten
heb deze morgen al een stukje brood gegeven en dit was toch snel binnen .
nu weet ik niet echt wat te doen met dit beestje , het heeft het hier naar zen zin en is precies niet van plan om snel te vertrekken
geen interesse cetinel ?
tja slakken zitten hier wel genoeg , maar hier een plekje geven gaat toch moeilijk gaan hoor met 2 honden in de tuin.
en plaatsgebrek is ook nog zoiets.
alle het beestje heeft een nieuwe thuis gevonden
eerst hadden we naar de dierenarts gebeld om te vragen wat we hier het best mee konden doen , hij heeft ons een nummer gegeven van een dieren opvang in de buurt.
hiernaar gebeld en die vroegen al meteen of we ze niet zelf konden brengen .
en als zij ze kwamen ophalen was het pas volgende week zaterdag en dan moesten we nog eerst de politie bellen en dit aangeven zo konden zij subsidies krijgen ...
dus zijn we hier in de buurt bij iemand gaan vragen die ook eenden en ganzen heeft maar die wou ze niet .
dan naar de boerderij gegaan en de boer is ze net komen ophalen
nog een foto van woensdag toen hij onze toekomstige nieuwe oprit ( waar we al 2 jaar op wachten om gelegd te worden ) aan het inspecteren was . [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]