menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wants boktor of wat dan wel

Ga naar meest recente reactie

Kriskras

Kriskras

Dit beestje huppelt lustig rond op en omheen onze frambozen en bramen en kamperfoelies.

Nochthans lijkt het ons de frambozenkever niet.

En indien niet, weet iemand wat het dan wel is?

Allemaal Beestjes

maandag 1 augustus 2011 - 14:41
Kriskras

Kriskras

Met je tip op zoek gegaan en het blijkt dus de Palomena prasina ofte groene stinkwants te zijn.

Echt geen probleem voor de frambozen dus. De foto werd mij toegestuurd door een verschrikte dame die dacht dat dit "monster" haar frambozen oppeuzelde. Maar na wat overleg bleek dat, zoals voorspelbaar, slakken de schuldigen waren.

Hartstikke veel bedankt!

Allemaal Beestjes

maandag 1 augustus 2011 - 16:24
passiflora

Passiflora

ik denk niet dat het een groene wants is maar wel een Zuringwants

groetjes
ruben
maandag 1 augustus 2011 - 23:10
Kriskras

Kriskras

In april kropen hier groene exemplaren rond en ze kunnen blijkbaar niet vliegen, dus kwam het mij voor dat het om de groene stinkwants zou gaan.

Anderzijds zouden de "schouderstukken" aan de zuringwants kunnen laten denken, maar helaas is het fotootje niet duidlijk genoeg om uitsluitsel te geven.
Mijn tuintje bevindt zich te Gent en het tuintje van de verschrikte dame .in Kontich, maar haar in haar tuintje werd plantgoed van bij mij geplaatst, vandaar.

maandag 1 augustus 2011 - 23:40
passiflora

Passiflora

ja hoor de groene wants kan ook vliegen .
aan de antennen en aan de poten kan je ook wel wat zien dat het een zuringwants kan zijn.
heb je al eens aan zo een groene stinkwants geroken ?
het is echt een hele scherpe geur .

groetjes
ruben
maandag 1 augustus 2011 - 23:54
Kriskras

Kriskras

Kortom, als er geen speciaal geurtje waar te nemen is, worden we dan geconfronteerd met een zuringwants?
dinsdag 2 augustus 2011 - 01:51
passiflora

Passiflora

nee want de zuringwants kan ook een vloeistof afstoten die stinkt .
kortom , het is een wants

groetjes
ruben
dinsdag 2 augustus 2011 - 10:02
passiflora

Passiflora

bij een Snuitkeverwants zijn de laatste uiteinden van de antennen lichter van kleur en bij een zuringwants donkerder .

dinsdag 2 augustus 2011 - 15:15
Pieke

Pieke

Getverderrie en ze kunnen nog vliegen ook? Geen eind aan de misere zeg, komen ze het huis in vliegen? In Zuid-Frankrijk waren beesten die hier sterk op leken maar ze waren een paar centimeter groot en gifgroenig. Zij vlogen ook, een soort rode binnenkant werd dan zichtbaar. GGGGGGGGfrrrrbbbbrrr...
dinsdag 2 augustus 2011 - 17:17
passiflora

Passiflora

deze beestjes doen geen kwaad hoor ,
ik denk dat ik liever een wants in men huis zie vliegen dan een kakkerlak of dergelijke.
en als ze toch binnen zitten gewoon met een glas en een blad eronder terug buiten zetten

groetjes
ruben
dinsdag 2 augustus 2011 - 22:55
Kriskras

Kriskras

Voor een handvol eurootjes kan men zich onderstaand apparaatje aanschaffen waarmede zelfs een woedende hoornaar zonder problemen terug in de buitenlucht kan gezet worden. Ook bijzonder handig bij het wanneer men kinderen aanleert hoe ze de natuur op gepaste wijze kunnen respecteren.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hier staat dit wapen steeds in aanslag.
woensdag 3 augustus 2011 - 00:53
passiflora

Passiflora

en een groene kikker is groen en niet geel
woensdag 3 augustus 2011 - 22:52
passiflora

Passiflora

blij dat je het goed opvat .
maar we wisten ondertussen al dat het geen groene wants is ,
de foto is wel onduidelijk maar volgens mij is het toch een zuringwants .

groetjes
ruben
woensdag 3 augustus 2011 - 23:11
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).