Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Met je tip op zoek gegaan en het blijkt dus de Palomena prasina ofte groene stinkwants te zijn.
Echt geen probleem voor de frambozen dus. De foto werd mij toegestuurd door een verschrikte dame die dacht dat dit "monster" haar frambozen oppeuzelde. Maar na wat overleg bleek dat, zoals voorspelbaar, slakken de schuldigen waren.
In april kropen hier groene exemplaren rond en ze kunnen blijkbaar niet vliegen, dus kwam het mij voor dat het om de groene stinkwants zou gaan.
Anderzijds zouden de "schouderstukken" aan de zuringwants kunnen laten denken, maar helaas is het fotootje niet duidlijk genoeg om uitsluitsel te geven.
Mijn tuintje bevindt zich te Gent en het tuintje van de verschrikte dame .in Kontich, maar haar in haar tuintje werd plantgoed van bij mij geplaatst, vandaar.
ja hoor de groene wants kan ook vliegen .
aan de antennen en aan de poten kan je ook wel wat zien dat het een zuringwants kan zijn.
heb je al eens aan zo een groene stinkwants geroken ?
het is echt een hele scherpe geur .
Getverderrie en ze kunnen nog vliegen ook? Geen eind aan de misere zeg, komen ze het huis in vliegen? In Zuid-Frankrijk waren beesten die hier sterk op leken maar ze waren een paar centimeter groot en gifgroenig. Zij vlogen ook, een soort rode binnenkant werd dan zichtbaar. GGGGGGGGfrrrrbbbbrrr...
deze beestjes doen geen kwaad hoor ,
ik denk dat ik liever een wants in men huis zie vliegen dan een kakkerlak of dergelijke.
en als ze toch binnen zitten gewoon met een glas en een blad eronder terug buiten zetten
Voor een handvol eurootjes kan men zich onderstaand apparaatje aanschaffen waarmede zelfs een woedende hoornaar zonder problemen terug in de buitenlucht kan gezet worden. Ook bijzonder handig bij het wanneer men kinderen aanleert hoe ze de natuur op gepaste wijze kunnen respecteren.
blij dat je het goed opvat .
maar we wisten ondertussen al dat het geen groene wants is ,
de foto is wel onduidelijk maar volgens mij is het toch een zuringwants .