Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ja, ach wat zijn ze leuk, althans deze, ik heb er nooit eerder een in de tuin gehad. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik hem snel weer zal zien en horen.
Bedankt voor je reactie!
Ja maar ja maar... Ik heb hem vandaag niet meer gehoord...
En wat een drama voor de winterkoninkjes, hoe kan dat nou? Door de hevige vorst? Wat kan ik doen om dit te helpen voorkomen? Die zwartwitte komt onze tuin nauwelijks nog in door het gespannen gaas. Onze jongens komen er alleen onder supervisie in en trouwens, alleen de jongste vindt vogels spannend. Een gaat zelfs gewoon liggen terwijl een duif eet, sja... boerderijkatje he... Is het gewend...
Ik maak me zorgen over mijn winterkoninkje. Normaal gesproken kwettert en twittert hij de hele dag, vliegt met rupsjes en wurmpjes en springt op en neer op de muur, zingt en doet. Heel bedrijvig. En vandaag niks...
Toch nog zorgen... Ondanks het vermoeden van het 'nieuwe jasje' van Mightywil. Er zou toch niks aan de hand zijn met hem? Ik meen ook iets van ruizig, klein gekwetter te hebben gehoord, alsof er jonkies riepen... haal ik me nu dingen in het hoofd??? Zucht... Waar is het winterkoninkje???
Zou het winterkoninkje gisteren wat minder actief geweest zijn vanwege de hitte?
Het zijn zulke schuwe en alerte vogeltjes, dat ik me niet goed kan voorstellen dat
een kat 'm te pakken heeft kunnen krijgen. Ik begrijp je zorgen, want zo'n vogeltje
in de tuin geeft toch een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel. Hopelijk is 'ie er
vandaag ineens weer!
Vandaag heb ik hem ook nog niet gehoord en het regent hier. Dus ik weet het helemaal niet meer. Ik kan alleen maar afwachten.
Ik mis hem gewoon, het was zo leuk om hem te zien in de tuin, hij was zo lekker alert en snel en vrolijk, op en neer huppend op zijn kleine pootjes, hoog staan, laag staan, dat soort werk. En maar tjilpen en twitteren.
Gisterochtend hoorde ik hem eventjes, ik moest ervan glimlachen want het is (was???) elke ochtend zo: hij tjipte me wakker. En daarna niks meer. En vanochtend ook niks. Nu regent het wel maar toch... Ik hoop echt dat hij in orde is.
Ja maar ik hoor hem dus ook niet
Ik ga proberen me te vermannen.
Morgen hoor ik hem misschien wel weer. En hopelijk zie ik hem ook weer!
Bedankt voor de support!