Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ja ik zie de lieveheersbeestjes ook al weken, en het lijkt we een invasie dit jaar! Ze zitten werkeijk overal en in vele getale........zullen de luizen weinig kans krijgen dit jaar haha.
niets zo mooi als hopen met lieve'vrouwe'beestjes ???
Djees, da stinkt!
Buurvrouw had er nogal last van en ze zijn ze komen verdelgen. Zaten met duizenden in pakken bijeen in hun slaapkamer. Aziatischen. Moeten verdelgd worden dankzij het amoebiaal verstand van de mensheid want ze vreten ons eigen lievevrouwbeestjes op.
Tjee Gehenna, dat is niet zo goed dan! Waar herken ik die Aziatische dan? Zijn ze groter of een andere kleur? Ik zal ze dan ook vernietigen alhoewel ik daar moeite mee heb om een beest dood te maken. Maar het is niet de bedoeling dat ze onze inheemse beestjes opvreten!
Ja Pol, je hebt helemaal gelijk......de een kan niet zonder de andere en andersom. De bladluizen zullen vanzelf wel komen hoor en de lieveheersbeestjes zullen er heerlijk van smullen.
Op het moment heb ik enkele kleine Brugmansia's staan waar veel luis op zit en de lieveheersbeestjes haal ik dus naar binnen en zet ze op de plantjes. En ze doen goed hun best want de luizen worden al minder.
Hé Rialle, dat is een goed idee om de lieveheers beestjes naar binnen te halen voor de luizen. Nog nooit zo bekeken. Het wemelt hier ook van de L.H. beestjes in de tuin. Dus die paar zullen niet gemist worden, toch?
Ik moet er wel bij vertellen dat de plantjes naast een open deur staan, dus de beestjes kunnen eruit wanneer ze willen. Dat doen ze dan ook want ik moet wel regelmatig nieuwe van buiten halen maar dat is niet zo erg.
Volgens mij is een lieveheersbeestje - lievevrouwebeestje hetzelfde ... Of ben ik mis? Nochtans heb ik het net gaan opzoeken en krijg ik toch dezelfde beelden.
Degene die stinken, dan denk ik direct aan wantsen. Die hebben wij hier ook met rood en zwart. Wij noemen dat de vuurwantsen. Zou dat kunnen ?
Lieve'*'beestjes stinken toch niet ?
Maar ik kan mis zijn zenne... en benamingen verschillen nogal eens he.
Ik dacht ook eerst aan wantsen maar neen, het zijn de lievestinkbeestjes. Enkelen zullen wel niet zo ruiken maar daar zaten er duizenden.
Ze hebben zelfs de vloer moeten opbreken. Nog nooit of nooit van gehoord en kon het mij ni voorstellen tot ik het zag.