menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Insect

Ga naar meest recente reactie

Maggie

Maggie

[afbeelding verwijderd niet-https]

Iemand enig idee welk beestje dit is?

groetjes
Maggie
vrijdag 23 februari 2007 - 16:37
Maggie

Maggie

Is dit een houtkever of is dit onschadelijk?
vrijdag 23 februari 2007 - 16:42
Tine

Tine

De foto is nog erg onduidelijk. Heeft hij nog iets opvallends wat kleur of zo betreft?

Tine.
vrijdag 23 februari 2007 - 21:41
Adrienne

Adrienne

Hi, da ding ligt op zijne rug.
Hoe ziet zijn schild er uit ?
maandag 26 februari 2007 - 09:47
Maggie

Maggie

De foto's zijn niet de besten, maar het beestje was dan ook niet van het grootste dus niet zo simpel om makkelijk op foto te krijgen.
Er zijn geen specifieke kleuren, alleen die sobere bruine kleuren die je kan zien op zijn schild op de bovenste foto.
De bovenste foto ligt het beestje niet op zijn rug, maar staat het op zijn pootjes.
maandag 26 februari 2007 - 12:07
Rodger

Tekst aangepast

Rodger

Behoort tot de familie van de wantsen denk ik .
Ze leven voornamelijk van de plantensappen van jonge scheuten.
Houtkevers behoren tot de familie van de boktor ,en zien er enigszins anders uit.
rodger
maandag 26 februari 2007 - 20:19
Tim

Tekst aangepast

Tim

Het is toch niet toevallig hetzelfde beestje als hetgeen waarvan ik er "voldoende" van heb zitten.

Kijk eens naar de foto's bij het topic 'rare beestekes op boom'.
maandag 26 februari 2007 - 21:55
Rodger

Rodger

Nee Tim bij jou is het van de familie van de bladluizen.
maandag 26 februari 2007 - 22:42
Tim

Tim

Nee Tim bij jou is het van de familie van de bladluizen.

Als je er een paar moet hebben, dan kan ik wel een postpakketje opsturen
maandag 26 februari 2007 - 22:50
danny2

Danny2

Echt duidelijk is de foto niet, maar zo op 't eerst zicht lijkt het een wants, maar of het aardwantsen, stofwantsen of eventueel nestwantsen zijn is moeilijk uit te maken.
Maar ik kan er ook naast zitten....

danny2
dinsdag 27 februari 2007 - 21:30
pioen

Tekst aangepast

Pioen

Volgens mij is dit een lapsnuitkever maar er zijn ook andere namen voor zoals de druivenkever enz.
Hij is wat de schade betreft te herkennen aan bladvraat je ziet allemaal happen uit de bladeren. De larven vreten de wortels van de planten af. Ze zijn eigenlijk niet goed te bestrijden en komt vaak voor in tuinen die aangelegd zijn doormiddel van planten uit containerpotten.
Zelf heb ik al eens aaltjes in de strijd gegooid om de larven uitteschakelen maar dit is een heel kostbare aangelegenheid en het heeft niet voldoende geholpen. Als je 's'nachts ineens met een felle lamp schijnt op de aangetaste plant dan vallen de volwassen kevers of op de grond of ze houden zich dood en zijn dan te vangen.
Als ik mijn fuchia's uit de winterberging haal spoel ik de planten altijd uit en dan heb ik vaak uitgekomen larven, de kever is dan nog spier wit. Ook tref ik de al grijs geworden kevers aan in de ruimte waar de planten overwinteren. De larven van deze kever heeft een donkere plek aan de kop en geen pootjes.
Bij mij hebben ze al een keer een druif die al jaren stond dood laten gaan doordat de wortels afgevreten waren.
Even googlen en je ziet goede foto's er van.

Veel succes met de bestrijding er van.

Rien
donderdag 1 maart 2007 - 16:03
Maggie

Maggie

Tot nu toe hebben we gelukkig maar één exemplaar gevonden.
Onze vrees was eigenlijk dat het een beestje wat dat hout eet. We hadden het nl gevonden in de auto, net nadat we er houte balken mee hadden vervoerd om een valse muur te maken.
Uit deze reacties is het duidelijk dat onze vrees gelukkig ongegrond was.
Bedankt mensen!
donderdag 1 maart 2007 - 17:56
danny2

Danny2

Dit is heel duidelijk geen lapsnuitkever oftewel taxuskever, daar deze een hard schild hebben en een duidelijk zichtbaar snuitje. Op de foto zie je duidelijk vleugels en geen schild van een kever.

danny2
zaterdag 3 maart 2007 - 21:58
Tonnetje

Tonnetje

Foto's zijn een tikje onduidelijk maar zoals ik het nu kan zien lijkt het mij een grauwe veldwants.
Lijkt het hierop

Groetjes,
Tonnetje
vrijdag 27 april 2007 - 03:17
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).