Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Al maanden, bijna 2 jaar zelfs heb ik last van muizen in huis. Ze zitten op zolder plafond living en plafond slaapkamer. Ze knagen net een hond die op een steen aan het bijten is. Ik denk toch dat het muizen zijn hopelijk geen ratten.
Ik heb van iemand vergif gekregen die bij een firma werk die ongedierte bestrijding doet. Dit zou zware stuf zijn. De sommige blokken en kleine zakjes met grijze stof zijn al voor de helft opgegeten.
Ofwel is het vergif al over datum en heeft het geen deftige werking niet meer ofwel zijn het muizen/ratten die zeer bestendig zijn.
Hoe kan ik dit aanpakken?
muizenlijm, muizenval, rattenval met chocolade, pindakaas, salami, kaas helpen niet.
Wat vergif raden jullie mij aan of een andere manier desnoods diervriendelijk.
Een poes of kat of kater binnen halen is geen optie.
Ja ik denk van wel heb er al eens een paar kunnen pakken met val en een paar skeletten gevonden die uitgedroogd zijn.
Ik weet het niet een steenmarter hoe ga ik dat te weten kopen als ik ze nooit zie?
Deze morgen zat er een muis in de val.
Ik had 2 dagen geleden een labobak met daarin 2 witte muizen op zolder gezet.
Ik hoopte dat er wilde muizen zouden op af komen.Rondom deze bak stonden er een paar vallen met lokaas.
Deze morgen heeft er dus een muis zich laten vangen.
Hopelijk volgt de rest ook als er nog zijn natuurlijk.
Ook deze morgen nieuw vergif zakjes gelegd "Belgarat
Er is zoiets als Duurzame Ongediertebestrijding / Preventie. Dit werkt echt super goed en je hebt geen gif nodig in je huis. het verjaagt de muizen en ze komen ook niet meer terug.
Hoi AnolisLizard, hopelijk heb je er nu nog iets aan. Je kunt vallen kopen waar de muis 100% vast komt te zitten als deze voor het eten gaat. Kijk de link hier: https://www.youtube.com/watch?v=X7KPqSnQG5U
of kijk hier: https://ofsservices.nl/