menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onbekende vogel

Maggie

Maggie

Wij wonen in de kempen met achter ons huis agrarisch gebied. Sinds enkele weken vliegt hier een gekke vogel boven dat agrarisch gebied die voor ons echt onbekend is.

Hij is zo snel dat een foto onmogelijk is, jammer genoeg, maar zal hem proberen te beschrijven:
voor zover we kunnen zien heeft hij maar twee kleuren: zwart en wit.

Hij maakt een bijzonder gek geluid, klinkt eerder exotisch: tureluuuut tuut tuut tureluuut waarbij de ture laag is telkens en de luuuut omhoog gaat en blijft voor de tuut tuut. (wat een omschrijving )

Hij is heel actief en duikelt in tol naar beneden met momenten. Het is ook vooral bij dat duikelen dat hij dat gekke geluid maakt.

Zo, ik hoop dat er bij iemand een belletje gaat rinkelen, ben echt eens benieuwd wat dit is.
Bedankt alvast!
Groetjes
Maggie
dinsdag 13 maart 2007 - 20:44
Tine

Tine

Ik vermoed dat je een zwaluw bedoelt. Die duikelt ook als hij insecten vangt. Als dat zo is, zijn ze wel vroeg in het land, hoewel met dit weer is alles van slag.

Tine.
dinsdag 13 maart 2007 - 21:12
Victor44

Victor44

Ik weet bijna zeker dat het hier kievitten zijn! We zien er hier achter de tuin in de uitgestrekte velden ook dagelijks naar beneden duiken,terwijl ze geluiden maken. Ze broeden er ook hun eitjes uit in het voorjaar.
Groetjes Mia
dinsdag 13 maart 2007 - 22:17
Maggie

Maggie

Ik heb eens foto's en geluiden opgezocht via Goole en het is inderdaad een Kievit. Geen twijfel mogelijk.
Bedankt Victor.
dinsdag 13 maart 2007 - 23:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).