menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke rups is dit

Ga naar meest recente reactie

Ingrid Knaepen

Ingrid Knaepen

Kan iemand mij zeggen welke rups dit is? Ik heb er verschillende op enkele rozenstruiken zitten. Ze zijn maar maximum 2 cm lang.

En wat kan ik er tegen doen, ze eten de blaadjes volledig op?

bedankt

Allemaal Beestjes

dinsdag 6 mei 2014 - 15:17
Bombycilla

Bombycilla

Witvlakvlinderrups zeg nou eerlijk zo'n mooie rups gun je toch een blaadje
dinsdag 6 mei 2014 - 17:46
Polplastron

Polplastron

Ik heb die rupsen ook gehad op mijn rozen en ze doen inderdaad zeer weinig schade. Gewoon laten zitten dus en tolereren dat er de eerste tijd af en toe eens een hapje uit een blaadje is. Over een maand of zo zie je al niet meer dat deze diertjes bij je op bezoek geweest zijn.

En als je er écht niet tegen kunt ... breng je ze maar naar hier; rozen genoeg!
dinsdag 6 mei 2014 - 18:52
Ingrid Knaepen

Ingrid Knaepen

Als het idd maar eentje was, zou ik nog zeggen.... Maar zijn er veel;.

Waar mag ik ze afleveren Polplastron?

dinsdag 6 mei 2014 - 19:06
Polplastron

Polplastron

Hihi! Ik had er ook serieus wat hier hoor, en zoals gezegd; de schade valt goed mee. Maar als je het écht ziet zitten om van Rummen naar Zoersel te komen, ben je zeker welkom want eigenlijk vind ik het wel jammer dat ik deze boeiende diertjes maar één keer in de tuin gehad heb. Ze waren eigenlijk op zich misschien wel decoratiever dan m'n rozen zelf. Overigens is mijn avatar een foto die ik toen genomen heb!

dinsdag 6 mei 2014 - 19:09
Ingrid Knaepen

Ingrid Knaepen

Dat is geen probleem, komend weekend ben ik in Ekeren en Antwerpen. Ben af en toe wel in Antwerpen, bij mijn vriend. Dan is Zoersel zo ver niet....
dinsdag 6 mei 2014 - 19:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).