menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

1 week oud koninkje met hand grootbrengen

mellinda

Mellinda

Beste

Er zit al jaren een winterkoninkje in onze tuin die ons heel goed kende. Ik kan niet tellen hoeveel nestjes hij al heeft grootgebracht.
Vandaag is hij tragisch genoeg overleden in het kippenhok van de buren: gevangen in een rattenval...

We zijn er zeker van dat het de vader is die is omgekomen.
Ik wil proberen het sterkste vogeltje van het nestje groot te brengen van zodra de moeder stopt met voederen. Voor zover ik weet eten ze insecten en spinnen... Zouden bv. mieren of wat graan ook goed zijn of wat melk of zo?
Is het al eerder gedaan?

Ik ben mij ervan bewust dat de natuur crue kan zijn en dat ik normaal gezien alles op z'n beloop moet laten... Maar wie niet waagt niet wint...
Is er iemand die mij kan verder helpen i.v.m. advies alsjeblieft?

Met vriendelijke groeten

Mellinda
zaterdag 20 juni 2015 - 18:19
leerling

Leerling

Koemelk zou ik zeker achterwegen laten, Er zijn weinig dieren die dat verdragen. Dikwijls eindigt het met diaree en uitdroging als gevolg daarvan.

Als je hier zelf geen ervaring mee hebt, zou ik een opvangcentrum contacteren en hen om advies vragen.

Zolang het vrouwtje verder voert kan je proberen levend voer aan te bieden (is wel prijzig). Zie o.a. http://www.nl.vivara.be/sub_category/id=61/vogelvoer.html
En zeker zorgen voor vers drinkwater.

Ik hoop met jou dat het nestje het haalt.
maandag 22 juni 2015 - 01:29
Bombycilla

Bombycilla

Lief gedacht , maar laat het opvoeden maar aan die overgebleven ouder over , een door de mens groot gebracht jong is kansloos in de natuur
maandag 22 juni 2015 - 17:31
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).