menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Veldmuis of woelmuis ?

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

Hallo tuinvrienden ,

Een maand geleden waren het de gladioolbollen, nu is het de peterselie waar de wortels worden afgeknaagd het groen valt gewoon omver omdat er niets van wortels meer is , het zijn muisjes het kan niets anders zijn men ziet het geknaag van de tandjes. Nu heb ik terug gezaaid maar in vijver mandjes dat zijn bloemkorven waar men vijver planten in zet en moeten ze nu een weg zoeken door de korf , hopelijk zoeken ze nu iets anders.

Groetjes Richard

Ik kon mij ook niet meer inloggen en heb een ander wachtwoord gekozen toen lukte het weer het is even wennen en zoeken maar dat lukt wel
donderdag 20 augustus 2015 - 17:07
kurt

Kurt

Beste,

Veel succes want woelmuizen laten zich niet snel vangen.

Mvg,
Kurt
vrijdag 21 augustus 2015 - 09:21
LT

LT

Optie: Graaf een emmer (± 10 Ltr) in, bovenkant gelijk met de grond, half vol water. Ze kunnen er in, maar niet meer er uit.
vrijdag 21 augustus 2015 - 15:56
Roeli

Roeli

Waarom met water ?
Die beestjes kunnen zwemmen en hebben dus een vreselijke dood.
En niet alleen de woelmuizen. Ook egels en eigenlijk alle dieren die daar langs komen.
Hoeveel problemen je ook met die dieren hebt, betoon een beetje barmhartigheid..
Een diepe emmer , met een laagje zand, voldoet ook , hoor.
Laat ze elders weer los, of, als je ze toch wilt doden, doe het dan in één keer.
vrijdag 21 augustus 2015 - 16:40
LT

LT

Je hebt volkomen gelijk, Roeli!
vrijdag 21 augustus 2015 - 16:42
zourky

Zourky

Nu deze morgen kom ik in de tuin en heb er zo een twintig peterselie wortels staan het zijn witte wortels die gebruikt worden in soep enz. het loof lag plat daarmee wist ik al genoeg, ik heb het nooit gekend en nu dat men oud wordt en niet veel groenten in de tuin heeft beginnen ze zo , straks ga ik een emmer in de grond zetten en we zullen eens zien of het lukt (zonder water)
We zullen wel zien hoe ze mij aankijkt wil ze bijten of kijkt ze mij smekend aan laat me vrij daar hangt haar leven dan vanaf.
Groetjes Richard
zondag 23 augustus 2015 - 08:13
LT

LT

Het probleem voor haar is waarschijnlijk, dat ze wil drinken.......
Weet niet of ze in een droge emmer gaat. Misschien een bakje met water er in zetten...Iedereen happy.
zondag 23 augustus 2015 - 08:39
zourky

Zourky

Ik heb wortels er in gelegd dan hebben ze eten en drinken, daar straks nog drie wortels weg
alleen het loof dat lusten ze niet;

Richard
zondag 23 augustus 2015 - 13:34
zourky

Tekst aangepast

Zourky

Nog niets gevangen het is bijna zoals gaan vissen wachten tot ze bijten, misschien zijn ze opgeschrikt met de emmer in de grond dan maar wat wachten tot ze het terug gewoon zijn , als ik vang (bedoel de muizen)laat ik het weten

Groetjes Richard
maandag 24 augustus 2015 - 15:38
zourky

Zourky

Goeden morgen
Ik was hier zo het forum aan het doorzoeken en zag dat ik nog iets moet laten weten wel heb nog geen woelmuizen gevangen en zit er nu ook niet meer achter,misschien volgend jaar.
Binnen twee maand zaaien we terug tomaten dat doe ik altijd einde januari maar eerst nog wat winter hopelijk zoals verleden jaar , in de landen waar het nooit vriest is het ook Kerstmis.
Groetjes Richard




zaterdag 28 november 2015 - 08:38
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).