menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Echte "Hijger" in diervorm ipv mensenvorm, wat teistert ons?

Ga naar meest recente reactie

mellinda

Tekst aangepast

Mellinda

Beste

We zitten met een rare vervelende situatie. We hopen dat er iemand licht kan brengen op deze zaak.
Ons gezin wordt al enkele tijd geteisterd en geterroriseerd door een beest.

Het zit op een rolluik. Het hijgt zoals een menselijke "hijger" zou hijgt. Superakelig, nu we het allemaal hebben gehoord op de kamer van ons gezinslid doen we geen oog meer dicht...Komt alleen maar 's nachts.

Vannacht weer van dat. Als het ons hoor t praten wordt het agressiever en hijgt het harder als we samenkomen op de kamer waar het beest te horen is. Zit op het rolluik altijd van hetzelfde gezinslid... Het verplaatst zich maar we horen het zich niet verplaatsen. Uiteindelijk is het beest "gevlucht of gevlogen" naar de kerktoren aan de overkant... We konden niet zien wat het was maar het was dreigend en hijgde nog venijniger...

Weet er iemand alsjeblieft wat dat "dinghijgbeest" is? Een echte menselijke hijger doet er daadwerkelijk voor onder... We willen graag terug slapen maar om snachts terug op dat kerkhof te gaan om te zoeken wat het is no thx, te akelig met dat sissend steeds agressiever wordend beest.... Lijkt als een beest dat zich bedreigd voelt, echt zoals een menselijke hijger maar we dachten eerst aan een agressieve hijgende en sissende kat, maar aangezien dat beest niet kan vliegen en het haast menselijk lijkt is een kat uitgesloten...

Alvast bedankt.

M.v.g.

Mellinda

zondag 24 juli 2016 - 01:24
mellinda

Mellinda

Euh... Mysterie blijkbaar opgelost, sorry...
Wonderbaarlijke kerkuil om stipt 2u zijn wegvliegen...
Zo wit als sneeuw in hemelsblauwe lucht, ze vloog geruisloos en landde in de bomen van onze buur, ze voederde een jong, nadien zagen we ze in de kerktoren vliegen op de plaats waar we ze gehoord hadden... Ben blij dat ik mama of papa eens van dichtbij heb gezien, je hoorde ze nog niet eens landde toen ze haar jong voederde bij de buur
zondag 24 juli 2016 - 02:06
Polplastron

Polplastron

Hihi! Jaaaren geleden een gelijkaardige ervaring gehad in Zuid-Frankrijk.
dinsdag 26 juli 2016 - 21:53
mellinda

Mellinda

Ben ergens opgelucht dat we niet de enigen zijn. Is wel iets om later aan de kinderen en kleinkinderen te vertellen

Voor mijn part mag onze "hijger en stalker" blijven zitten, zolang ze niet aan onze vliegenvangers komen. Ik ga wel nooit meer 's nachts naar het kerkhof
Ben wel enorm bezorgd daaromtrent.
Ik weet dat de uilen met jongen zitten.
Ik vraag me nu af of ze mijn koppeltje grauwe vliegenvangers hebben opgepeuzeld...

Paar dagen terug op vakantie vertrokken, we kwamen terug maar ze zijn nergens meer te bekennen.
Ook hebben ze niet verder gebouwd aan hun tweede nestje dat ze nog a volenté aan het bouwen waren voordat we vertrokken. Heeft wel enorm hard geregend paar dagen terug.

Ze hebben al met succes 2 maanden geleden een eerst nest grootgebracht. Dit is het eerste jaar dat ze er zitten en we zijn nogal gehecht aan deze beestjes. Het zijn onze lievelingetjes geworden stilaan. Ik hoop maar dat ze niks ergs is overkomen.
zondag 31 juli 2016 - 01:12
Polplastron

Polplastron

De mens is wreed, de natuur niet. Dieren doden zelden of nooit andere dieren zonder een goede reden '(al zijn er ook hier uitzonderingen: vandaar "zelden"). Als de uilen de vliegenvangers zouden gevangen hebben dan zou dat enkel zijn om zelf te kunnen overleven: uilen zijn eenmaal geen herbivoren. Mensen hebben snel neiging om de waarde van dieren af te wegen naargelang hun aaibaarheid of bepaalde (voor-)oordelen: een nestje pimpelmezen is schattig, maar als er meeuwen broeden op het terras van het appartement in Knokke, ...Vul zelf maar aan, haha!

Ik vermoed echter dat je vliegenvangers al uitgevlogen zijn en dat je ze misschien volgend jaar weer terugziet of ... ze hebben toch nog een ander plekje gevonden om te nestelen dat hen beter beviel.

Persoonlijk ben ik erg jaloers op "je" uilen, maar ik geniet hier volop van al dat andere leven in mijn tuin.

Groeten,

Pol
zondag 31 juli 2016 - 19:57
mellinda

Mellinda

Dat is waar wat je zegt over de uilen.

Ik kan heel goed in je mening inkomen i.v.m. de meeuwen op het terras. Totdat we de dakgoot van de appartementsblok tussen ons terras en het terras van de buur hadden dichtgemaakt met een metalen afrastering, nestelde daar ook meeuwen in (bovenste verdieping, we hebben ook een appartementje aan de kust waar we regelmatig naartoe gaan).
Tot mijn verbazing echter geconstateerd dat op het strand, ze bij zonsondergang naar mijn mening een van de fotogeniekste beestjes zijn om te fotograferen met de avondgloed. Als we dan gewekt worden om 4u 's ochtends door meeuwengekrijs, naar buiten kijken en de opengetrokken vuilniszakken zien denken we: die hebben n feestje gehad... als bij donderslag de mooie foto even vergeten

Enige vogels die ik ietsje "minder graag" zie zijn aalscholvers, o.w.v. persoonlijke redenen (dook vlak langs mijn vislijn, kwam boven en peuzelde paling op van halve meter... Beest slok de vis in 2 keren in O_O , sindsdien denk ik altijd bij mezelf als ik er eentje zie vliegen "jij palingdief!"...
Maar dan de ironie: je neemt er een foto van... Behoord die natuurlijk tot ergens in de top 10 van mooiste foto's die je al ooit getrokken hebt in de categorie dieren haha

Ik ben opgelucht dat we vandaag toch een glimp hebben opgevangen van het koppeltje. Blijkbaar zat het vrouwtje eieren te leggen of te broeden, we zagen alleen een deel van haar staartje net op het nieuw nest. De man is blijkbaar een hele dag bezig geweest met eten te zoeken. We zijn ook best blij met onze uilen hoor. Populatie ratten die zich in het dorp schuilhielden zijn bijna helemaal uitgeroeid wat goed nieuws is voor de boeren
zondag 31 juli 2016 - 21:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).