Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo, beste tuinvrienden,
Zonet viel er tijdens het tuinieren iets in mijn nek wat een soort larve leek.Ik heb hem teruggezet en geobserveerd.
Het is een lang smal beestje, zo'n 5 cm lang en 3 mm in doorsnede. Lijkt op een klein dun takje.
Bruin van kleur.
Vlak achter de kop zitten dicht opeen 3 paar korte pootjes. het lijf is verder kaal En helemaal achteraan nog 2paar.
Met die achterste 4 pootjes kan hij zich heel stevig vastgrijpen en zo zwaaiend reiken naar een nabije tak of blad. Het verplaatst zich door vooruit te kruipen met de voorpoten , zich vast te grijpen en dan de achterpoten bij te trekken waarbij het lijf omhoog komt in een omega vorm. Het lijf lijkt niet zoals een worm heel soepel te zijn maar uit een 6 tal segmentjes te bestaan.Wat voor diertje zou dat zijn?
Thnx Yonni, het is idd een najaarsspanner.
Goeie link, ik had er geen idee van dat dat soort rupsen zo algemeen zijn.
Bij een vlinderrups stelde ik me meer een diertje met veel segmenten voor en aan elk segment een paar pootjes. En behaard.