Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wij hebben een huis gekocht maar hebben een redelijk kleine tuin( 15m breed, 8m diep).
Ik zou graag een haag plaatsen maar ééntje die niet TE breed is zodat we niet te veel ruimte verliezen in onze tuin.
Alvast bedankt voor de goeie raad.
het hangt er natuurlijk vanaf of je een hoge haag wilt zetten rond de tuin die de inkijk belemmert of als je gewoon een lage sierhaag wilt zetten voor het uitzicht.
Wil je eentje van een cm of 40, dan kun je een buxushaag nemen. Wil je een haag tot een meter of misschien zelfs iets meer, dan is taxus wel aan te raden. In beide gevallen kun je die hagen heel dun houden zodat je inderdaad niet veel plaats verliest. Wil je echt een hoge haag, dan kun je voor een beukenhaag kiezen die uiteindelijk wel iets breder zal uitvallen, maar ook niet overdreven breed. Taxus en Buxus blijven wel heel het jaar groen en daar kun je niet door kijken. Bij een beukenhaag vallen de bladeren wel af...
maar misschien zijn er nog andere forumleden met andere tips?
Alvast bedankt voor je antwoord.
Aan taxus had ik ook al gedacht maar is dit niet giftig voor honden, of vergis ik mij?
De haag zou zo'n anderhalve meter tot 2meter mogen worden... Het is vooral om een beetje privé te hebben.
TAXUS IS INDERDAAD GIFTIG EN KAN GERUST METERS HOOG GROEIEN
MAAR ZOU IK TOH AANBEVELENKAN PERFEKT DUN GEHOUDEN WORDEN EN DE HOND ZAL ER WEL INSTINKTIEF AFBLIJVEN
HEB NOG NOOIT GEHOORD DOOR MENSEN MET HOND EN TAXUS DAT ER PROBLEMEN WAREN
TROUWENS DAN MOET JE BIJNA NIETS ZETTEN WANT ER ZIJN VEEL GIFTIGE PLANTEN