Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb net 3 weken geleden gazon gezaaid. Er is nog geen leven te bespeuren. Is dit normaal dat er nog geen sprietje te zien is? Heeft het te maken met te lage temperaturen?
idd het zou kunnen komen door de wat lagere temperaturen, echter binnenkort (lees zeer binnenkort) zal je toch wat groen moeten zien naar boven komen. Eens je één sprietje ziet , gaat het snel. Wees echter niet bang. Graaszaad is bij mijn weten iets dat altijd uitkomt.
bij mij idem dito. nu twee weken geleden gezaaid. ( zaad voor schaduwgazon ) Ik denk dat het aan de temperaturen ligt. Ik wacht nog een tweetal weken af Zie ik dan nog geen flauwe waas van groen dan zaai ik overnieuw ( Tja 't is de natuur hé, en de musjes )
Idd. de nachten zijn nog veel te koud,het gras kiemt het makkelijkst bij een temperatuur rond de 10 à 12 ° C.
Dus nog even geduld ze verwachten beter en zonniger weer.
Vocht zal er wel niet te kort zijn voor het moment.
Gr Eddy,
Heel juist, een oude landbouwer uit de streek beweert : " Al hetgeen ge in de grond steekt komt er vroeg of laat uit"
Dus geduld uitoefenen !!
Grutjes,
Bob
Heel juist, een oude landbouwer uit de streek beweert : " Al hetgeen ge in de grond steekt komt er vroeg of laat uit"
Dus geduld uitoefenen !!
Grutjes,
Bob
Doe nooit vandaag wat een ander voor jou morgen kan doen.
Moi Bob,
Je hebt wel gelijk hoor, soms zijn we veel te ongeduldig
Met betrekking tot die spreuk van jou (in iets andere bewoordingen )
Op het gevaar af gemakzuchtig gevonden te worden (LOL)
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag door een ander kunt laten doen 40: