Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Sorry, maar die mag je in Nederland NIET verwijderen! Het zijn beschermde dieren. Neem eens contact op met "natuurbescherming". Misschien hebben die een goed idee hoe het -eventuele- nest te verwijderen of van de "overlast" af te komen.
Oei, toch mieren met uitsterven bedreigd?
Geheel nieuw voor me!
Wat je wel kan doen is ze verhuizen!
Een bloempot met aarde (nat bespoten) bovenop het nest plaatsen waarin je op de bodem wat suikerklontjes legt.
Na een kleine week kan je ze verhuizen. Gewoon de bloempot in de natuur plaatsen. Met wat schudwerk komt de aarde mooi los in één klonter.
wat is de rede dat je deze zou willen verwijderen uit je tuin?
Het hoort nu eenmaal thuis in de natuur.
Leven en laten leven is mijn motto,want ook hier in de tuin zitten er verschillende nesten met de rode en de gewone mieren.
Soms zie ik wel eens enkele plekjes in het gazon waar de mieren hun nesten maken,maar na een flinke regebui is er doorgaans niets meer van te zien.
Dit werkt dus niet met een rode mieren nest! (te veel mieren )
Als je dan toch al in Apeldoorn (Veluwe) woont heb je hier rekening mee te houden
Laten leven en geniet ervan.... en maak de jeugd er mee bekend dat er ook mieren zijn waar niet mee valt te spotten. Leer ze kijken.....
nee dit was niet in Apeldoorn maar in zeeland waar we afgelopen dagen waren in Domburg wel te verstaan.
Natuurlijk weet ik dat het bij ons op de Veluwe normaal is maar daar?