menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie weet

Ga naar meest recente reactie

andreash

Andreash

wat dit is. Onze tuin staat er vol mee. Zijn het mooie blommen of behoort het tot de categorie onkruid?

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groeten,

Andreas
dinsdag 5 mei 2009 - 14:55
cetinel

Cetinel

onkruid,mij hof staat er momenteel ook vol mee,weet de naam nit.
zullen zeker kenners zijn die het wel weten,wel makkelijk te verwijderen vind ik.
dinsdag 5 mei 2009 - 15:03
Schunsland

Schunsland

Dat is de Melde of ganzevoet.
Hier zeggen we "" mallingtakken""
Latijnse naam Atriplex...en dan nog wat.

Kunnen wel 1 meter hoog worden, vol met zaadjes
dinsdag 5 mei 2009 - 15:11
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik denk dat het melde is. Wij kweken enkele meldesoorten omdat die mooi zijn, zoals de tuinmelde (Atriplex hortensis) en boomspinazie maar je hebt er al snel te veel van. Het is heel makkelijk weg te trekken waar je het niet wilt. het is eetbaar, als spinazie. Of deze meldesoort ook decoratief zal zijn, weet ik niet. je zou er een paar kunnen laten staan om dat te zien. Als je ze niet mooi vindt, haal je ze weg voordat ze in het zaad schieten.
dinsdag 5 mei 2009 - 15:14
JovanDreumel

JovanDreumel

Melde of luizenmelde, want ze kunnen ook vol zitten met de zwarte bonenluis.
Ze kunnen wel een meter hoog worden en dan vol zaad geraken, zodat je volgend jaar ook weer een tuin vol zult hebben. Het zijn wilde planten op andere plaatsen, dan in mijn tuin, want daar noem ik het onkruid.
dinsdag 5 mei 2009 - 17:25
Rita1960

Rita1960

@ Jo,
wil jij daarmee zeggen dat je de Melden ook in je groententuin houdt als groente?
ik weet dat ze eetbaar zijn maar heb je ze gewoon staan?
Is dit hetzelfde als de "brave Hendrik"?

wij hebben ze altijd veel zitten in pas ingezaaid grasland. en de schapen zijn er dol op ze laten alleen de stokjes staan.

groetjes,

Rita

dinsdag 5 mei 2009 - 19:11
deHaan

DeHaan

Dit is Melde.
Melde is volgens mij Chenopodium en de Chenopodium giganteum had ik afgelopen jaar in de groentetuin staan.
Mijn vrouw plukte regelmatig de jonge blaadjes en maakte dit klaar als spinazie, was alleen lekkerder, er zat meer smaak aan.
dinsdag 5 mei 2009 - 21:22
JovanDreumel

JovanDreumel

Nee op de groentetuin komen ze wel op, maar als onkruid. Daar gaat de schoffel doorheen. Ik kan me indenken, dat je het kunt eten als spinazie, maar ik houd niet van spinazie en zeker niet als er nog meer smaak aan zit. Als kleine jongen zou en moest ik spinazie eten tegen heug en meug. Waarschijnlijk verbouw ik het daarom niet. Smaken verschillen blijkbaar.
dinsdag 5 mei 2009 - 21:47
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).