menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vastgereden grond

Ga naar meest recente reactie

gotcha0000007

Gotcha0000007

Na de verbouwingen aan onze woning, intussen zo'n 12 jaar geleden, hebben we de tuin aangelegd. Bleek dat over een bepaalde strook in onze tuin een aantal planten en bomen er niet echt goed doorkwamen. OK, na een 3-tal jaren opnieuw aangeplant (taxus, hazelaar en beuk) en opnieuw ging alles kapot. Dit kon geen toeval zijn...

Toen begon het te dagen : tijdens de verbouwingswerken is een zware vrachtwagen een aantal keren over die bewuste strook gereden voor het ophalen van containers ; waarschijnlijk ligt dat feit aan de basis van onze "miserie".
Overigens, rozen en buxus in die bewuste strook lijken geen enkele hinder te ondervinden...

Tegen beter weten in vorig jaar toch nog maar eens geplant, maar u raadt het al...

Gisteren las ik één en ander over het "verluchten" van een sportterrein middels het dumpen van massaal veel wormen; is dat misschien een oplossing voor mijn probleem ?
Ik heb tenandere geen zin om de bewuste strook opnieuw te laten uitgraven : is praktisch gezien (wegens omheiningen e.d.) nagenoeg onmogelijk...

Wie weet raad ???
donderdag 7 mei 2009 - 08:11
printemps

Printemps

Hartelijk welkom

Wat je ook kan door ismet een grote en lange grondboor gaten boren en nadien die gaten onderin opvullen met grind of grof zand

mvg lentean
donderdag 7 mei 2009 - 12:25
cetinel

Cetinel

das meer voor enkel drainage,heb dat ook gezien met die wormen en da was inderdaad om het teveel aan vocht beter af te voeren,maar wat hier bedoeld word ,is vooral de grond luchiger maken toch?? en in zo een geval heb je aan gaten boren en opvullen met grind niet voldoende vrees ik,dan denk ik inderdaad dat wormen een beter alternatief zijn,maar hoeveel je er dan van nodig hebt??
donderdag 7 mei 2009 - 14:29
deHaan

DeHaan

De enigste manier is om de vaste laag te breken.
Met de hand of met een machine.
donderdag 7 mei 2009 - 22:30
Tjoolder

Tjoolder

Mag je hier dan met een gewone tuinfrees erdoor?
Of zal dat het toestel geen deugd doen?
vrijdag 8 mei 2009 - 10:03
deHaan

DeHaan

Een tuinfrees gaat hooguit 20 cm diep, is dus niet geschikt.
Je kan het beste 3 diep spitten, of met een klein kraantje om laten spitten
maandag 11 mei 2009 - 18:20
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).