menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Katten

Ga naar meest recente reactie

kamiel2

Kamiel2

beste vrienden!
kan iemand mij helpen, ik heb een moestuintje en mag er niks in doen of de dag nadien is alles omgewoeld, ik weet wel dat katten graag hun behoefte doen in vers bewerkte grond, maar hier is het een beetje te erg, ik denk dat hier het publieke toilet is voor de katten uit de buurt. Ik heb ook al alles geprobeerd denk ik, cacao doppen, korrels anti hond en kat, spuitbussen anti kat, flesje bij bakker tegen katten, op de duur kan ik mijn tuin vergeten, ook al netten gespannen maar als je plantjes hoger worden moet je die verwijderen want als ze te hoog gespannen zijn kruipen ze eronder, ik heb niks tegen katten of andere dieren maar op de duur kan je niks meer telen na veel arbeid en verzorging, voorbeeld mijn ajuinen, de net weggenomen, de stengels liggen nu plat en het is net of er is in gevochten, daarom deze oproep, kan iemand mij helpen???
groetjes
zaterdag 9 mei 2009 - 14:02
printemps

Printemps

Het meest effectief is ze wegjagen door ze met water te bespuiten
Maar is niet altijd handig want ze komen steeds als je er niet bent
Verder takken met stekels ertussen leggen
Of mottebalen leggen,stinkt als de pest als het warm is(niet echt aangenaam)

mvg lentean
zaterdag 9 mei 2009 - 14:08
JovanDreumel

JovanDreumel

Er schijnt nu een waterpistool in de handel te zijn waar je behoorlijk ver mee kunt spuiten. Speciaal voor (tegen) katten. Ze schrikken er heel erg van.
zaterdag 9 mei 2009 - 17:04
printemps

Printemps

@ Jo

Heb je er een foto van ?
Of weet je welk merk ofzo ??

Je kan natuurlijk uwe gifsproeier ook gebruiken(op zware straal zetten dan)
(ik wel niet of de druk erop blijft)

mvg lentean
zaterdag 9 mei 2009 - 17:30
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ze schijnen niet van wijnruit te houden, misschien dat je dat op een paar krtitieke punten kunt planten. Let dan wel op; je kunt er een allergische reactie op je huid van krijgen. Ik vind zelf de geur ook walgelijk.
zaterdag 9 mei 2009 - 21:18
Palmpiej

Palmpiej

Ja die rotbeesten ploegen elke dag enorme gaten in mn tuin. Nou hebben mn palmen wel aardige punten op de bladeren, maar de druif en de oleander moet ik elke keer weer ingraven.

Kattenkorrels is dat iets? Anders ga ik schrikdraad kopen denk ik.
dinsdag 12 mei 2009 - 13:52
JovanDreumel

JovanDreumel

Het heet waterpump en verkrijgbaar bij Intertoys. Het is dus speelgoed, maar werkt goed.
dinsdag 12 mei 2009 - 15:29
kamiel2

Kamiel2

ja inderdaad, het is net of ze weten het, ben trouwens deze week in de nacht moeten opstaan zo een lawaai (ze waren aan het vechten of iets anders?) wij werden er wakker van, ben ze dan gaan wegjagen midden in de nacht!!!!
Plezant is anders!!!
tav. Palmpiej! korrels (verschillende merken)heb ik al geprobeerd en dat helpt een paar dagen maar eens geregend is het net of het effect is weg, dit geld ook voor de spuitbussen.
Misschien een tip voor de liefhebbers!!!! iemand heeft mij laten zien wat hij gedaan had, in zijn tuin een draad gespannen met daarover een bandje met klips van een 2 tal meter die vastgemaakt kon worden aan het halsbandje van de kat en dus had het beestje een mooie beloop en kon ze niet bij de buren of op straat of ook niet tussen zijn eigen groenten, 's nacht werd de kat binnengehouden, dit noem ik mensen die als liefhebbers ook rekening houden met anderen.
De meeste van de tips heb ik allemaal al geprobeerd behalve degene die een stank veroorzaken (ik woon in een bebouwde kom) ik wil geen last met de buren die regelmatig bbq doen en buiten zitten op het terras of de gazon, ik ben hier bijna de enige die een groententuintje heeft
tav. birdwatcher! met een inloopkooi bedoel je dan ze vangen-1 dag bij jou houden-zonder eten of drinken-en dan terug vrijlaten??
woensdag 13 mei 2009 - 08:34
kamiel2

Kamiel2

ik heb ook in een tuincentrum inlichtingen gaan vragen en die stelden voor, een elektronisch toestel met sensor die een bepaalde frequentie uitzend bij beweging (mensen zouden hier geen hinder van hebben) maar dit kost ong. 40 euro en bewaakt maar een bepaalde oppervlakte, ik zou er zo 3 nodig hebben, dit kost mij teveel voor iemand anders zijn prutsen, deze investering kan ik nooit terug winnen je moet dan nog de batterijen erbij rekenen, laat staan dat het dan nog efficient werkt?
toch al bedankt voor de vele reacties!!
Kamiel
woensdag 13 mei 2009 - 08:43
lowitje

Lowitje

Ik heb het beste resultaat met party ballonnen voor kinderen , op de plaatsen waar de katten komen krabben graaf je een putje je legt het opgeblazen ballonnetje erin dan zand erover en gegarandeerd prijs ! zodra ze krabt springt de ballon ! de kat verschiet zo erg dat ze NIET vlug terug komt hoor ! deze truk heb ik ook al in de vuilzak toegepast en ook MET RESULTAAT . Dat ging van . . . pang pang pang


grtjs , lowitje


woensdag 13 mei 2009 - 11:13
kamiel2

Kamiel2

Hey Dirk
Het is inderdaad spijtig dat de baasjes geen rekening houden met de buurt, denk maar eens dat ZIJ uit hun slaap gehaald worden!!!!!!!!
Hey Lowitje
Heb ik je nog niet eens eerder op mijn vragen zien antwoorden? met bloemen of onkruid?
Met die ballonnen dat is inderdaad geen slecht idee! ga ik toch eens proberen! Ik wil de beestjes geen pijn doen (er zijn mij al drastische maatregelen aanbevolen maar das niks voor mij) voor de rest tracht ik nog altijd ze weg te jagen en zoveel mogelijk mijn groenten te beschermen met netten.
groetjes
Kamiem
woensdag 13 mei 2009 - 14:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).