menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Terras

Ga naar meest recente reactie

Jipka

Jipka

Hallo ik wou hier aan kenners een beetje info vragen
Ik wou graag mijn terras een beetje "afbakenen" aan de rechtse zijde op bijgevoegde foto omdat wij vandaar vrij veel last hebben van wind.
Nu willen wij daar wel iets zetten maar we willen het natuurlijk ook gezellig en mooi houden.
Ik dacht eventueel aan bloembakken met daaraan houten rekken waar dan klimop opgroeit.
Zou dit bestand zijn tegen wind? Of zijn er ander leuke oplossingen?
Eventuele foto's van andere ideeën zijn ook altijd leuk!
Alle hulp welkom!
Alvast bedankt!

Allerlei Vragen ivm de Tuin

maandag 18 mei 2009 - 17:54
miriam

Miriam

die bakken met klimrek vindt ik ook wel mooi.

Maar waarom met klimop?
Der zijn nu mooie klimmers

maandag 18 mei 2009 - 19:31
Jipka

Jipka

Zoals? Ik luister graag naar ideeën.
Het enige dat we wel niet uit het oog mogen verliezen is dat het vooral is om de wind tegen te houden dus moet goed en liefst mooi "afsluiten".
Vraag is alleen: zijn klimrekken bestand tegen zware wind/regen?
maandag 18 mei 2009 - 20:12
Spuddy

Spuddy

Persoonlijk ben ik geen voorstander van betonnen bakken met daarin klimrekken. Na enkele jaren staan ze scheef, de ene verzakt een beetje naar links, de andere naar rechts, ze sluiten niet goed meer aan enz enz.

Ik zou opteren voor houten tuinwanden/scherm. Je hebt keuze in overvloed en je kan er ook enkele klimmers tegen zetten.

Een paar voorbeelden:

hier
vrijdag 22 mei 2009 - 19:53
Polplastron

Polplastron

Toch even een opmerking: tegen wind zijn hagen het beste geschikt. Ze houden de wind niet abrupt tegen, maar remmen hem af. Wanneer je achter een schutting zit, krijg je toch nog wind die over de schutting heen "valt". Een bladverliezende haag is ideaal zoals beuk, haagbeuk of je kan ook een losse haag creeëren van verschillende bloeiende struiken. 't Is maar een tip!

Als je toch met klimrekken wil werken, waarom zou je dan niet een paar leibomen zetten?
zaterdag 23 mei 2009 - 14:25
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).