Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo ik wou hier aan kenners een beetje info vragen
Ik wou graag mijn terras een beetje "afbakenen" aan de rechtse zijde op bijgevoegde foto omdat wij vandaar vrij veel last hebben van wind.
Nu willen wij daar wel iets zetten maar we willen het natuurlijk ook gezellig en mooi houden.
Ik dacht eventueel aan bloembakken met daaraan houten rekken waar dan klimop opgroeit.
Zou dit bestand zijn tegen wind? Of zijn er ander leuke oplossingen?
Eventuele foto's van andere ideeën zijn ook altijd leuk!
Alle hulp welkom!
Alvast bedankt!
Zoals? Ik luister graag naar ideeën.
Het enige dat we wel niet uit het oog mogen verliezen is dat het vooral is om de wind tegen te houden dus moet goed en liefst mooi "afsluiten".
Vraag is alleen: zijn klimrekken bestand tegen zware wind/regen?
Persoonlijk ben ik geen voorstander van betonnen bakken met daarin klimrekken. Na enkele jaren staan ze scheef, de ene verzakt een beetje naar links, de andere naar rechts, ze sluiten niet goed meer aan enz enz.
Ik zou opteren voor houten tuinwanden/scherm. Je hebt keuze in overvloed en je kan er ook enkele klimmers tegen zetten.
Toch even een opmerking: tegen wind zijn hagen het beste geschikt. Ze houden de wind niet abrupt tegen, maar remmen hem af. Wanneer je achter een schutting zit, krijg je toch nog wind die over de schutting heen "valt". Een bladverliezende haag is ideaal zoals beuk, haagbeuk of je kan ook een losse haag creeëren van verschillende bloeiende struiken. 't Is maar een tip!
Als je toch met klimrekken wil werken, waarom zou je dan niet een paar leibomen zetten?