Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wij zijn net verhuisd naar een huis met een grote tuin, en wij hebben deze winter gemerkt dat wij met een zeer natte en drassige tuin zitten. In de moestuin staat het water rondom de bedden, als we over het gras lopen is het verschrikkelijk drassig en zinken wij weg in het gras. Hoe kunnen we dit probleem het best verhelpen en zorgen voor een betere drainage ?
Ik denk dat je het eerste de oorzaak van het natte en drassige zult moeten uitzoeken.
Te hoog grond water of een ondoordringbare laag in de bodem. Bij de buren of nabij gelegen percelen hebben deze ook natte en drassige tuinen.
Ja zoals annis schrijft,eerst even de oorzaak opsporen en dan de oorzaak aanpakken.
Als je echt in een lager gedeelte van de gemeente woont zal daar weinig of niets aan te doen zijn,of je moet er veel geld tegenaan gooien.
Dus best eens even navragen aan de buren of de gemeente of zij weten hoe het komt dat er zoveel water blijft staan in je tuin.
Ik denk dat het vooral te wijten zal zijn aan te hoog grondwater, als ik spit in de moestuin moet ik maar een spade diep steken en ik zie al water...Ik ga zeker even navragen bij de buren. In de moestuin geeft mij dat niet zo, maar 't is vooral voor mijn zoontje die graag buiten speelt...En met je botten moeten rondcrossen op het gras is niet zo tof natuurlijk...
Je kan een of meerdere eucalyptus bomen planten, die gebruiken ze in Australie om moerassen droog te leggen. Maar je zal toch je tuin vroeg of laat eens goed diep moeten omspitten om de compacte grond terug luchtig te maken.