menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Katten uitwerpselen

Ga naar meest recente reactie

jkusmanto

Jkusmanto

Beste,

In mijn kliene tuin heb ik een plek waarop geen grass groeit, een oepen grond. Omdat op die plek plant ik aardappelen. Maar nu groeit de aardappel nog niet, dus een open "kale" grond.
Op die open grond komt regelmatig katten kaka doen.

Ik heb verschillende manieren gedaan om de katten weg te houden, maar lukt het tot nu toe niet. Het is heel vervelend.

Kan iemand mij helpen, hoe of wat moet ik doen om de katten web van mijn tuin te houden?

Alvast bedankt,

Juliando
vrijdag 12 november 2010 - 14:53
printemps

Printemps

Mottebollen leggen op die plaats ofwel takken van rozen

mvg
vrijdag 12 november 2010 - 15:35
Rita1960

Rita1960

een vogelnet erover spannen wil ook wel helpen en voor een klein stukje kippengaas...

groetjes,

Rita
vrijdag 12 november 2010 - 19:13
LauraK

LauraK

Koffiedrab over de grond verspreiden wil ook nog wel eens helpen: katten vinden dat
niet lekker ruiken, en krijgen het ook liever niet aan hun pootjes.

Groeten van Laura.
zaterdag 13 november 2010 - 08:54
Plantadvies

Plantadvies

Kijk eens of de catstop iets is. Even googlen.

Plantadvies
http://plantadvies.com
zaterdag 13 november 2010 - 14:09
Deejay

Deejay

Bij http://www.ongedierteproducten.nl hebben ze ook een aantal producten om katten uit de tuin te houden. Misschien een elektrisch apparaat? Ik zag dat ze daar ook strooikorrels en verschillende spray's hadden. Zo zielig als sommige mensen die arme beestjes gaan vergiftigen terwijl het ook gewoon zo kan. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Gr. Dj
maandag 28 februari 2011 - 09:56
Rita1960

Rita1960

Dj, als je het zielig vind dat er ook al stooikorrels zijn om katten te vergiftigen wil ik je vriendelijk doch dringend vragen deze " reclame boodschappen" hier niet te plaatsen..zodat mensen niet op een verrekt slecht idee gebracht worden.

en woon je nu in B of in NL???
want het een strookt niet met het ander

Rita

maandag 28 februari 2011 - 17:34
Rita1960

Rita1960

dan maar even Kurt erbij halen!

Kurt.. aandacht s.v.p voor deze meneer....

groetjes,

Rita
maandag 28 februari 2011 - 20:48
dannblom

Dannblom

Ge kunt aan uw buren vragen of ze in hun tuin een plaats vrij maken waar hun katten hun behoeften kunnen doen.
Onze buren hebben boomschors in hun voortuin. En in hun achtertuin is er ook niks voorzien. Daar is een terras en een vijver.
Dat is ook een manier om de uitwerpselen niet te moeten opkuisen. Het is toch zo gemakkelijk als ze het op een ander doen.
dinsdag 1 maart 2011 - 16:13
marero

Marero

ja wreed leuk deze morgen weeral eene(das 2 dagen op rij) aan mijne sloef bij de inspectieronde en ge ziet ze nie ligge tussen de schors maar ge riekt ze des te meer als ze aan uw zool plakken, bah
zaterdag 5 maart 2011 - 11:02
Gehenna

Gehenna

Een kat zal nooit kakken op z'n eigen domein. De eigenaars mogen nog zo veel kakplaatsen voorzien als ze willen, kat kakt op een ander. Of ze moeten allemaal zijn zoals die van mij, moeten kakken en naar huis spurten om op tijd in de kattebak te zijn terwijl de buren zo'n aantrekkelijke kak tuin hebben vol overjaars onkruid

Printemps heeft gelijk. Strooi mottebollen op die plaatsen of leg doorntakken. Goedkoopste en best werkende oplossing.
Vooral geen Valeriaan aanplanten.
zondag 6 maart 2011 - 19:29
marero

Marero

de takken van de rozen heb ik nog liggen, das goed en de mottebollen ga ik kopen tzal ze leren
zondag 6 maart 2011 - 23:45
cetinel

Cetinel

gehenna,dat van dat kakken op een ander.....is dat standaard??
mijne poes is nu wel dood,maar die deed het bij de buurman terwijl ze hier 2000m² had waar ze het kon en mocht....(ik me rot generen,maar ik heb heeeeeeel veel geluk met de buren,want die zei dat dat niet gaf en dat ze van katten hielden en eigenlijk hoopten dat ze ook af en toe bij hen binnenkwam)
kattebak is ze nooit op geweest,al vanaf dat ik haar had moest en zou ze buitengaan....toen ze gesteriliseerd was mocht ze zeker 2 dagen niet buiten....al die tijd opgehouden,kattebak en korrels bleven onaangeroerd....
en ze liet ook geen andere katten in de tuin,of wilde konijnen....nu ze er niet meer is zit ik met een explosie van konijnen en poezen van anderen die in mijn tuin lopen(en dus ook kakken ) vuilniszakken kapotscheuren,en op de kleine nijntjes loeren....oh ik mis patik
maar daar gaat dit topic niet over he...
als ik een nieuw bedje had gemaakt voor bloemen of planten ging ze daar wel graven of liggen slapen en zo,en daarom deed ik daar een stuk tuingaas( restanten van die groene tuindraad)op in het begin,dat ligt niet zo aangenaam...en omdat het mijn eigen kat ws zag ikdat veel sneller want die ging natuurlijk niet op de loop als ik er was en dan foeterde ik haar uit(wat overigens als effect had dat ze rond mijn benen kwam draaien )
ook takken van de coniferen die de buren hadden afgeknipt legde ik daar wel es op,maar eens de plantjes aan de groei zijn is dat ookgeen optie,en dan kunnen ze die kleine plantjes wel omwoelen...
als het stuk niet te groot is zou ik inderdaad zoals an doen,de motteballen deed mijn buurman tegen de mollen maar omnou te zeggen dat het hielp
maandag 7 maart 2011 - 07:57
Gehenna

Gehenna

Je cetinel, over het algemeen, je hebt natuurlijk uitzonderingen die hun eigen domein volsch*.
Die putjes graven om in te slapen doen ze hier ook, liefst nog bovenop de jonge groeiende bloembollen. Draadje rond zetten = draadje plat en poes erop. Moet daar iets anders op vinden wat geen schuilplaats kan zijn voor slakken.
Heb er ook 1 die wormen opgraaft als het geregend heeft. Dan ga je naar bed en zit je op iets kouds, glibberigs
Als er een ander kat in mijnen hof gesch. heeft dan graaft onze boskat dat boven en kakt zelf op die plaats. Echt om te zeggen 'uit mijnen hof, MIJN domein'. Laat ik mooi liggen want dan blijft die ander een tijdje weg en gaat hiernaast zijn gevoeg doen. De vreemde drol vlieg bij de onkruidburen en eens 'ons' drolletje is uitgedroogd vliegt het bij de compost. Zeg maar drol, boskat, niet klein Ik markeer die dan wel met een stokske, 1X in een drol woelen is genoeg.
maandag 7 maart 2011 - 12:21
Feniks

Feniks

Een kat zal nooit kakken op z'n eigen domein. De eigenaars mogen nog zo veel kakplaatsen voorzien als ze willen, kat kakt op een ander.

Mag dat even ontkrachten: mijn katten kakken ook in mijn hof. Helaas, ondanks een kraaknette kattenbak... Ze doen het ook wel bij de buur, maar die vindt het gelukkig oké. (is niet zo'n tuinman)
dinsdag 8 maart 2011 - 12:24
Debby

Debby

katten die kakken op een ander? nou dan zal ik wel een raar mormel hebben.
onze poes vindt het heerlijk om ook buiten te zijn, maar ze miauwt om naar binnen te mogen.............. om dan een sprint naar de kattebak te trekken. en dat ruik je daarna wat die gedaan heeft hoor.....

Het is maar hoe je ze opvoed he? hihi.
woensdag 9 maart 2011 - 22:49
Gehenna

Gehenna

Tja Fenix, die zijn er ook. Meestal doen ze het op een ander.
donderdag 10 maart 2011 - 10:19
rombaft

Rombaft

Heb ook de ellende van kattenuitwerpselen.

Zelf heb ik twee katten die voornamelijk binnen zitten en dus de kattenbak gebruiken, nooit drollen gehad.

Nieuwe buren sinds een jaar, die hebben een kat en een tuin die nog niet is aangelegd (les modderpoel) , kat mag niet veel binnen, gevolg kat heeft van mijn perkjes haar persoonlijke kattenbak gemaakt (minstens 1 drol per dag opkuisen) .

Eerst koffiegruis gestrooid , en veel, zakken van koffiemachien op 't werk meegenomen, twee kruiwagens vol , hielp dus gewoon NIET.

Katteschrik gekocht in Aveve, vree geurke, hielp NIET

dan gevraagd aan de buren of ze er iets willen aan doen
- hebben een schorsperkje voorzien, helpt een beetje
- ik heb cacaodoppen gelegd in de perkjes en helpt eigenlijk ook, katten lopen er wel degelijk niet graag op.

't is nog niet 100% maar 't is toch al iets, persoonlijk vind ik het erg vervelend, je trekt eens wat onkruid uit en er hangt stront aan je vingers van de kat van je buren, je moet strond opkuisen die niet van je eigen beesten is (terwijl ik al mijn katten hun kattenbak moet opkuisen).
Er wordt aan planten geknabbelt, ze scharten veel kappot, o.a. jonge plantjes die net de kop opsteken etc....
Ook zit die kat constant tussen mijn brandhout buiten en ruikt het soms erg naar kattepis tussen het brandhout, allemaal erg plezant
Mensen moet hun verantwoordelijkheid opnemen voor hun eigen dieren, wil men dieren moet men ervoor zorgen, veel voorzieningen (voor poep en plas, spelen, rusten, afdakjes, ...) geven in eigen tuin enz...

Ik heb geen probleem met eens een drolltje of de kat die eens komt piepen, maar als andere mensen hun kat(ten) constant bij mij zitten komt er op den duur echt ergernis.
maandag 14 maart 2011 - 09:38
Debby

Debby

Tja, in dit soort extreme gevallen kan ik goed begrijpen dat er mensen zijn die het dan wel gaat oplossen met kattevallen, kattegif, afschieten, etc. Ook met nare gevolgen van dien maar je raakt compleet gefrustreerd van de continue schade en stankoverlast en dan te weten dat die beesten tegenwoordig boven de 20 jaar blijven leven. Fijne vooruitzichten dus.

Men heeft volgens mij weinig rechten om zo een vervelend mens zich te laten gedragen tov al zijn-haar katten die op een ander overlast aanrichten. De wet is daar helaas niet goed in voorzien, zucht. Ik voel met jullie mee hoor.
maandag 14 maart 2011 - 15:12
Feniks

Feniks

ze verliest haar wintervacht en letterlijk overal zit/vliegt van dat kl...ge haar! Af en toe stofzuigen kan geen kwaad
maandag 14 maart 2011 - 15:15
Debby

Debby

Je kan je ook *gewoon* niet aan die -paar- pluisjes storen
maandag 14 maart 2011 - 15:23
Feniks

Feniks

Ik doe niet simpel, ik heb 2 katten in huis (en ook in de tuin dus). Maar poes kammen en huis stofzuigen helpt echt hoor. Ik vloek ook wel eens als ik ze ergens zie krabben in de tuin waar het niet mag, maar heej, leven en laten leven toch?
maandag 14 maart 2011 - 15:23
cetinel

Cetinel

onzin,een kat jaagt ongeacht of ze wel of geen eten krijgt...is dus je reinste pesterij om een dier in huis te halen en die vervolgens half te laten verhongeren...die gaan de vuilnisbakken van een ander openkrabben op zoek naar eten...
ik had ook een poes....aanrecht was geen vieze zooi,netzomin haar eetplek..en niet omdat ik honderd keer daar kuiste...
geeneen plantje van de vensterbank gekeild,nochthans zat ze daar graag(nee planten tegen de vlakte keilen is specialiteit van mijn andere huisgenoten)
geen krassen op meubelpoten etc...
ofwel heb jij een extreem"erge" kat ofwel was de mijne een supermak beest(maar niet heus)
verharen deed ze natuurlijk wel af en toe,maar de miele doet dan zijn werk...
je houd van katten,of je houd er niet van...als je er niet van houd zie je enkel nadelen...
maar das zo met alles,wat een vieze bende maken onze kinderen er soms nie van,als die es eten?? of net niet zindelijk zijn...hoevelen hebben geen zetels volgeklad,eten tegen de grond gekeild etc..(nu stel ik katten en kinderen niet op dezelfde hoogte hoor,is maar een vergelijking)
nee hoor,katten zijn geweldig,lekker eigen willetje..mooie beesten bovendien,heel wat anders dan zo een chihuaha,dat hond moet voorstellen....(geef mij maar een "echte" hond )smaken verschillen,ook wat betreft dieren....
maandag 14 maart 2011 - 15:59
cetinel

Cetinel

objectief gezien: als je een proper huis wil,moet je in dat huis geen planten hebben en zelf ook liefst niet wonen: op de planten komt allerlei ongedierte,als je die bestrijd zit je met gif in je huis,er vallen bladeren vanaf,schimmels tieren welig op de plant en de grond, haren in het doucheputje,wc schrobben,stof die toch op onverklaarbare wijze je huis weet te vinden..
vloeren die vuil worden,lakens die gewassen moeten etc etc...
maandag 14 maart 2011 - 16:03
Feniks

Feniks

je hebt absoluut gelijk! Ik relativeer veel, zo is het leven net iets zonniger.
maandag 14 maart 2011 - 16:15
Debby

Debby

nee hoor,katten zijn geweldig,lekker eigen willetje..mooie beesten bovendien,heel wat anders dan zo een chihuaha,dat hond moet voorstellen....(geef mij maar een "echte" hond ) smaken verschillen,ook wat betreft dieren....

Ik geef je helemaal gelijk. De een eet liever kip, de ander konijn en een derde een varkenskarbonade of een koeienbiefstuk..... Smaken verschillen he?
maandag 14 maart 2011 - 16:20
cetinel

Cetinel

mmmm biefstuk....met frietjes!
maandag 14 maart 2011 - 16:21
Debby

Debby

Ohja, ik heb ook een kat, tenminste een gesteriliseerde poes om nooit jonkies te hebben, en die krijgt ook 'eten naar prestatie.' Ik zeg altijd lachend dat ik dat beest in loondienst heb.

Geen muizen in huis, dan lekker (net genoeg) voer. Een levende muis in huis die ik niet wil, voerrantsoen tot de muis weg is.

Daarnaast mag ze geaaid en geknuffeld worden, en zo lang ze haar 'werk' maar goed bijhoud heeft ze een goed sociaal leven hier hoor.

Maar we hebben tenslotte een kat genomen om het huis 'diervriendelijk' muisvrij te maken en daarna te houden. Dus die mensen heb je nog steeds hoor.

(nu zal ik wel bulten commentaar krijgen dat ik mijn kat uithonger als ik een muis in huis gesignaleerd heb.... dat ik niet aardig ben enzo, maar overal achter plinten en tussen de plafonds en vloeren in van die kleffe stinkende muizenlijken die daar heerlijk meurend weg liggen te rotten van het gif ben ik niet zo een voorstander van, dus blijf ik blij met mijn 'kat in loondienst'... )
maandag 14 maart 2011 - 16:27
Debby

Debby

mmmm biefstuk....met frietjes!
oeh lekker
ideetje voor morgen....
maandag 14 maart 2011 - 16:29
cetinel

Cetinel

diervriendelijk,diervriendelijk??? je zal maar uren speelgoed zijn voor een kat,die je dan moegetergd en uitgeput ofwel de genadestoot geeft en opvret,oftewel je van pure uitputting laat sterven,eventjes los,hop terug in haar klauwen...en lekker lang....
over diervriendelijkheid heb ik het niet gehad hoor,wel over katvriendelijkheid!
en die biefstuk friet staat hier morgen ook op het menu....
groetjes van fatma,die ondanks dat ze geen poes meer heeft,toch niet van kuisen gespaard blijft
maandag 14 maart 2011 - 17:10
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).