Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Gisteren was ik zeer druk met onkruid uitrukken. Toen ik een stel blaadjes uitrukte ging dat wel heel makkelijk. En kwam iets oranjes achteraan. Het oranje ding was vrij dik. Tot mijn verbijstering... Ik kan me heus vergissen maar... Is dit 'ne carotte?
[afbeelding verwijderd niet-https]
Ik heb het niet gezaaid!
En dan nu de vraag: kan ik hem opeten? Begin dit jaar is de tuin met nieuw biologisch (sja, zal wel) gif ingespoten waardoor alles dood ging, klaar om grind te storten.
Dit worteltje komt zomaar uit het 'niets' op. Althans, als het een worteltje is. Kan het toch gegeten worden ondanks het gif begin dit jaar???
Waarschijnlijk verwilderd zaad vanuit een moestuin of vanuit het zakje zaadgoed. Het eten ervan moet jij weten. Wortels uit de Colruyt zijn 10x meer bespoten met gif dan deze.
Het wortelzaad komt waarschijnlijk uit vogelvoer, ik vind hier ook altijd miniworteltjes onder de plek waar ik de vogels voer en mijn moeder ook bij haar in de tuin (en zonnebloemen en graan).
Renate
Het was een verrukkelijk worteltje, ach heerlijk gewoon.
Het zal dan wel uit vogelvoer komen, ik heb nooit iets gezaaid daar namelijk. Haha, een cadeautje he. Een heel lekker cadeautje!
Het gaat niet om formaat maar om kwaliteit
Tsss...
Wel echt leuk om zomaar een worteltje te oogsten en nog een lekker worteltje ook. Zomaar uit eigen tuin, helemaal volmaakt, niet aangevreten of wat dan ook. Heerlijk!
Maar hoe kom ik aan zaad he, dit was een bijzonder verrukkelijk worteltje. En zomaar aangewaaid! Ik had ook nog cadeautuinkers maar wist ik niet, uitgerukt... Zucht... een leek he...