menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is dit een echt heus ongezaaid worteltje

Ga naar meest recente reactie

Pieke

Pieke

Gisteren was ik zeer druk met onkruid uitrukken. Toen ik een stel blaadjes uitrukte ging dat wel heel makkelijk. En kwam iets oranjes achteraan. Het oranje ding was vrij dik. Tot mijn verbijstering... Ik kan me heus vergissen maar... Is dit 'ne carotte?

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik heb het niet gezaaid!

En dan nu de vraag: kan ik hem opeten? Begin dit jaar is de tuin met nieuw biologisch (sja, zal wel) gif ingespoten waardoor alles dood ging, klaar om grind te storten.

Dit worteltje komt zomaar uit het 'niets' op. Althans, als het een worteltje is. Kan het toch gegeten worden ondanks het gif begin dit jaar???

zaterdag 3 september 2011 - 19:20
Pieter2

Pieter2

Waarschijnlijk verwilderd zaad vanuit een moestuin of vanuit het zakje zaadgoed. Het eten ervan moet jij weten. Wortels uit de Colruyt zijn 10x meer bespoten met gif dan deze.

zaterdag 3 september 2011 - 20:26
Pieke

Pieke

Het is nog zo'n jong worteltje, het is gewoon zielig dat ik hem per ongeluk heb uitgerukt.

Ik ga hem eten, anders heeft hij er helemaal niks aan gehad. Bedankt Pieter!

zaterdag 3 september 2011 - 20:42
Mandy

Mandy

En.. heeft ie gesmaakt?????
zondag 4 september 2011 - 11:47
renate67

Renate67

Het wortelzaad komt waarschijnlijk uit vogelvoer, ik vind hier ook altijd miniworteltjes onder de plek waar ik de vogels voer en mijn moeder ook bij haar in de tuin (en zonnebloemen en graan).
Renate
zondag 4 september 2011 - 23:14
Pieke

Pieke

Het was een verrukkelijk worteltje, ach heerlijk gewoon.
Het zal dan wel uit vogelvoer komen, ik heb nooit iets gezaaid daar namelijk. Haha, een cadeautje he. Een heel lekker cadeautje!

Mmmm...
maandag 5 september 2011 - 15:43
Mandy

Mandy

gelukkig maar dat het lekker was...ik was al een beetje bang dat je je erin zou verslikken.... het was wel een HELE hap

maandag 5 september 2011 - 21:16
Pieke

Pieke

Het gaat niet om formaat maar om kwaliteit
Tsss...

Wel echt leuk om zomaar een worteltje te oogsten en nog een lekker worteltje ook. Zomaar uit eigen tuin, helemaal volmaakt, niet aangevreten of wat dan ook. Heerlijk!
woensdag 7 september 2011 - 18:39
Mandy

Mandy

Een kinderhand he..........etc etc

woensdag 7 september 2011 - 20:46
Pieke

Pieke

Ik kan tenminste tevreden zijn... Ha!

donderdag 8 september 2011 - 10:07
Mandy

Mandy

heel goed ... heel goed .. heel goed ...
vrijdag 9 september 2011 - 20:01
Pieke

Pieke

Hehe, eindelijk wat tijd. En het is goed! Ik leef nog het worteltje was een goed worteltje...
zondag 18 september 2011 - 17:44
Mandy

Mandy

Weet je in ieder geval wat je volgend jaar wilt gaan zaaien... heerlijke peentjes.... nergens zo lekker als uit eigen tuin.....
zondag 18 september 2011 - 17:49
Pieke

Pieke

Maar hoe kom ik aan zaad he, dit was een bijzonder verrukkelijk worteltje. En zomaar aangewaaid! Ik had ook nog cadeautuinkers maar wist ik niet, uitgerukt... Zucht... een leek he...

zondag 18 september 2011 - 18:00
Mandy

Mandy

Hou moed....

als je tachtig bent dan ben je zo wijs als..... nou ja.. vul maar in....

zondag 18 september 2011 - 19:11
Pieke

Pieke

Haha, jaaa... ik zal het nog even niet invullen...
zondag 18 september 2011 - 19:34
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).