menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Natte compostbak

yvdv32

Yvdv32

goedemiddag
ik heb al enkele jaren een plastic compostbak van de gemeente. Het afval dat wij erin gooien verteert wel (oa dankzij een compostversneller) maar de compost onderaan is nog steeds zeer nat. Is dit normaal of moet de compost droog zijn? Ik lucht de inhoud heel regelmatig en de inhoud stinkt eigenlijk niet. Het heeft wel een eigen geur maar het is zeker geen stank.
Nu heeft men mij verteld dat ik misschien de onderkant van de compostbak rechtstreeks op de grond moet zetten en niet meer de plastic bodem met gaten moet gebruiken. Deze gaten zouden nl verstopt kunnen geraakt zijn met afval waardoor het vocht niet meer kan wegsijpelen. Kan dit waar zijn? Ik zou graag compost kunnen gebruiken want zoniet kunnen we evengoed het afval met de gemeenteafhaaldienst meegeven.

alvast bedankt
mvg

yves
dinsdag 25 oktober 2011 - 13:07
yvdv32

Yvdv32

hallo Birdwatcher

de bak staat op bakstenen zoals ons werd gezegd te doen. Er kan dus lucht in vanonder.
dinsdag 25 oktober 2011 - 13:30
yvdv32

Yvdv32

ok bedankt tuinfairy

we zullen de bodem er uithalen en hopen dat het nu lukt. kan ik dat nu nog doen of moet ik beter wachten tot het voorjaar?

bedankt

mvg

yves
dinsdag 25 oktober 2011 - 14:18
Mandy

Mandy

Ik heb mijn plastic compostvat ( 520 liter groot ) die aan de onderkant dicht is met gaten op een pallet staan...... dan kan de wind er lekker bij en houdt alles goed droog......
dinsdag 25 oktober 2011 - 21:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).