Ik leef met u mee want ik heb ook zulk een buurvrouw die al een paar keer de wijkagent bij mij liet langs komen omdat zij vindt dat mijn bomen te groot zijn. In haar tuin staan er een paar struikjes zoals Ribes, die ze dan in bolletjes knipt van 40 à 50 cm hoogte ... . Voor de rest wordt de hele oppervlakte ieder jaar een paar keren doodgespoten.
Ik negeer haar boze blikken en tracht wat aan de andere kant van de tuin te gaan werken of zitten als ze buiten is. Verder breng ik de zakken bladeren, van mijn bomen, maar ook van de straatbomen, die ze over de afsluiting gooit, gelaten naar het containerpark. Composteren is niet mogelijk want ze zitten vol grint van haar oprit.
Uw buren en die van mij, kunnen u zoals eerder gezegd, volgens het veldwetboek hierin niets maken maar het is niet aangenaam.
Gelukkig zijn er ook nog andere buren. Mijn andere buurvrouw opent en sluit mijn serre als we op reis zijn en geeft mijn kippen water. Ze deelt met ons haar fruitoverschotten
Ik nodig haar dan wel eens uit als er hier een feestje is. Ik slacht haar kippen, scheer haar haag en ik kuis haar dakgoten. Dat is pas een aangename buur.