menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke planten gebruiken

Ga naar meest recente reactie

ireentje

Ireentje

Geachte forum leden
IK heb een probleem door de hond van de buren
deze doet zijn behoefte steeds weer in het tuingedeelte tegen mijn afrastering
Nu wil ik een bodembedekker kopen of een andere plant en deze op de grondzaaien of planten zo dat de hond daar niet meer kan komen Iets dus waar de hond van weg blijft wat kan ik het beste daar voor gebruiken iets dus dat hard groeid zo dat het snel werkt wie heeft raad voor mij
e vd vijver
donderdag 12 februari 2015 - 16:52
zuurtje

Zuurtje

buren al eens aangesproken? .
donderdag 12 februari 2015 - 17:18
Bombycilla

Bombycilla

hond aangesproken?
donderdag 12 februari 2015 - 19:12
deHaan

DeHaan

Schrikdraad als de eerste 2 opties niet werkt?
donderdag 12 februari 2015 - 21:18
Tuinman65

Tuinman65

Als het poep is dan zou ik dat deponeren in hun brievenbus.
Mijn ervaring is dat dit altijd werkt
Leo
donderdag 12 februari 2015 - 23:16
ireentje

Ireentje

Dat kan allemaal niet omdat het bij de buren zelf is ik kan niet zo maar op hun erf komen Ik zoek iets wat ik over de schutting kan gooien wat snel dicht groeid zo dat de hond daar niet meer kan komen dat is alles het moet iets zijn waar de hond niet in gaat lopen dan blijft hij van zelf daar op die plaats weg
e vd vijver
vrijdag 13 februari 2015 - 11:27
zuurtje

Zuurtje

nou ja zeg, de hond poept op hun eigen terrein, dan heb je pech gehad, wat je ook neer gooit zien zij als onkruid of id, omdat ze dat zelf niet geplant hebben en niet herkennen.
vrijdag 13 februari 2015 - 13:20
ireentje

Ireentje

Dat kan wel zo zijn maar het is een afgelegen stuk waar hij nooit of te nimmer komt dus dat maakt niet uit maar ik heb wel de stank daar als wij buiten zitten
Als je hem er over aanspreekt krijg je als antwoord Ja dat is een hond he
Daar ben je dan mooi klaar mee Ik wil daar iets aan doen wat groeit dat de hond daar vandaan blijft dat is alles meer niet dat kan toch niet zo moeilijk zijn
Ik weet alleen niet welke planten er goed voor zijn ? daarom advies
e vd vijver
vrijdag 13 februari 2015 - 13:58
zuurtje

Zuurtje

peper strooien? dan zwaait hij/zij misschien wel af
vrijdag 13 februari 2015 - 16:14
leerling

Leerling

Geen idee of het echt werkt, maar misschien heeft iemand op dit forum ervaring met een dergelijk toestel?
http://www.lastvan.com/a-28679584/honden-verjagen/garden-protector-op-zonne-energie-weitech-wk0053/

Ik heb de indruk dat je op zoek bent naar iets dat woekert, maar hou er dan wel rekening mee dat dat ook bij jou gaat woekeren.

Misschien kan je proberen met bodembedekkende rozen (zie bv. http://www.groenvanbijons.be/bodembedekkende-rozen. Of braamstruiken. Of bodembedekkende coniferen (zie bv. http://www.groenvanbijons.be/bodembedekkende-coniferen).
zaterdag 14 februari 2015 - 01:56
leerling

Leerling

Chaenomeles x superba 'Crimson and Gold' of 'Fusion' zijn misschien kandidaten. Worden 1m hoog.
zondag 15 februari 2015 - 13:46
ireentje

Ireentje

Ok allen bedankt voor het mee denken ik ga eens kijken wat de tips mij opleveren
E vd vijver
zondag 15 februari 2015 - 14:52
Patrikc

Patrikc

Hondafwerende planten bestaan niet. Google eens op dog repellent. Maar het is jammer als je je tot zoiets moet wenden, het dier kan er immers niets aan doen, zijn baasje echter wel.
Het laten liggen van grote hoeveelheden hondepoep kan volgens mij als burenhinder beschouwd worden.
zondag 15 februari 2015 - 15:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).