Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Graag had ik geweten of het opstapelen van groenafval (takken van bomen, snoeisel van hagen enz... ) dat, door het gooien van de buur op de scheidingslijn, zich al redelijk opstapelt een broeiplaats kan zijn voor muizen of andere dieren?
(zie onderstaande foto als voorbeeld.De linkerzijde van de foto is onze afbakening van de tuin.)
droog is het daar niet.
ik denk dat een muis liever kiest voor bv. gestapeld brandhout onder een afdak.
of een schuur waar dingen lang blijven staan.
dat lijkt haag snoeisel normaal vergaat dat op een paar jaar.
het is wel goed tegen het onkruid.
O prima, dat is dan een goede zaak.
Mijn echtgenote is namelijk als de dood voor muizen en ratten.
Dus we hoeven ons geen zorgen te maken.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Mvg,
Brett.
Hooguit wat pissebedden die druk doende zijn. Ieder jaar stort ik mijn paden vol met coniferensnoeisel en het ruikt ook nog heerlijk. In het voorjaar scharrelen de vogels er druk doende in om nog iets lekkers te ontdekken. En dan is alles weer foetsie en wacht ik weer op een nieuwe laag. Grote droge takken bewaar ik voor een knapperend vuurtje.
Hier krijg ik van te voren een telefoontje. Of hij het kan brengen.HET CONIFEREN SNOEISEL. Heerlijk. Je kunt als je wilt een draad spannen BIJ DE SCHUTTING met belletjes. Maar ja als het dan waait heb je er zelf meer last van. En ik wil je vrouw niet bang maken maar in mijn compost hoop zat wel een muizennest. Niets zeggen en de katten hun werk laten doen.