menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bemesten met worteldoek en lavasteentjes

Ga naar meest recente reactie

Ingev75

Ingev75

Ik heb rond mijn planten worteldoek liggen met daarop lavasteentjes. Nu begint daar heermoes door te komen. Ik,lees nu dat ik best mijn grond bemest om te zorgen dat de heermoes weg gaat maar hoe kan ik doen met de lavasteentjes?
zondag 10 mei 2020 - 15:12
MarcelVdm

MarcelVdm

Dag Ingev,

Komt het heermoes werkelijk door je worteldoek heen, of komt het via de gaten van de andere planten, of nog: groeit het boven het worteldoek in de lavasteentjes?

Persoonlijk zou ik gewoon kiezen voor het verwijderen van de bovengrondse stelen tot de plant het begeeft, en ja dat ken een tijdje duren, maar je kan er wel een wonderlijke gier van maken die voor allerlei doeleinden kan gebruikt worden. (Ja ik ben een gierfanaat).

groetjes,
Marcel
zondag 10 mei 2020 - 23:13
deHaan

DeHaan

Gronddoek en steentjes weghalen, dan kan je tenminste schoffelen, elke keer als er groene puntjes boven komen.
In goed bemeste grond groeit het minder, maar het groeit wel.
En als je schoffelen/wieden/plukken, of hoe je het ook verwijderd, zeer regelmatig doe en goed volhoudt, ben je er met een aantal jaar vanaf.
maandag 11 mei 2020 - 09:55
Ingev75

Tekst aangepast

Ingev75

Gronddoek en kiezel wegnemen en iedere keer schoffelen is geen optie.

Ik lees overal dat je het niet mag uittrekken omdat je het dan erger maakt.
dinsdag 12 mei 2020 - 10:25
MarcelVdm

MarcelVdm

Hoi Inge,
ik heb een beetje opzoekwerk gedaan en kom meermaals tegen dat lavameel zou helpen om het probleem in te dijken.
Heermoes groeit op arme grond die dus terug z'n gezonde balans moet bereiken.

Meer informatie vind je op:
https://www.moestuinweetjes.com/heermoes-bestrijden-ja-maar-eerst-luisteren-wat-de-plant-vertelt-over-je-moestuin/

groetjes,
Marcel
dinsdag 12 mei 2020 - 12:01
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).