Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hallo forumers.
ik ben begonnen met de voorbereiding van het aanleggen van een bangkirai terras inclusief waterpartij.
het zal aansluiten op een stuk klinkerterras. ik wil op zelfde niveau werken(geen op of afstapje dus) en ben vollop bezig uit te graven.nu men vraag :
waar leg ik nu men balkjes op? ik kan maar nie beslissen wat het beste zou kunnen zijn.
we hebben droge zandgrond. ik had me eerst voorgenomen met betondallen te werken,of zelfs betonplaten (grotere draagvlak), of moet ik een laagje chape eronder? kan ik gewoon cement inmengen in men zandbodem? ik hoop op wat reacties van mensen die ervaring mee hebben
ik dank jullie bij voorbaat.
Mijn Banquirai terras ( vlonder ) ligt op plastieken balken, die zelf op beton ( of zware chappe ) liggen.
Tracht de Banquirai delen zo dicht mogelijk bij het wateroppervlak te leggen, dat is het mooist.
Succes,
Bob
ik nam me voor ongeveer twee centimeter boven de rand te blijven, .
die plastieken balken kosten die meer of min in vergelijking met de houten ? plastiek lijkt me beter,kan nie rotten? ik zie het nie zitten beton te leggen, zouden tegels afdoende zijn denk je?
alvast bedankt om te reageren
De prijs weet ik echt niet meer, 't was nog in frankskens, maar ik denk dat dat zeker meeviel.
Inderdaad rotten bestaat niet en en banquirai blijft droog aan de onderzijde, er is steeds luchtcirculatie.
De latten zijn daar niet opgevezen, maar met handige clips aan ee groef vastgemaakt ... dus ook geen vijzen te zien.
De leverancier had zware zwarte plastieken balken van10 x 5 maar die had die verzaagd in 5 x 5.
Maar ge kunt die gerust op tegels leggen, eens de banquirai latten vast zitten, beweegt er niet meer.
Veel succes,
Bob
reeds bedankt voor deze reacties,
terwijl ik men vijverke aan het vullen ben, doe ik de regendans ,want water kan ik hier wel gebruiken,als het een weekje niks regend waan ik me in de sahara.
groetjes