menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Laarzen voor in de tuin

Ga naar meest recente reactie

Gyan Hoogkamer

Gyan Hoogkamer

Hallo,

Een jaar of twee geleden heb ik goede laarzen gekocht voor in de tuin: Gevavi GS 90 (zie afbeelding). Althans, ik dacht dat het goede laarzen waren. Inmiddels zijn ze allebei lek en zijn er ook bij beide grote stukken uit de zool gebroken. En zó intensief gebruik ik ze nou ook niet. Dat valt dus tegen.
Heeft iemand tips voor vergelijkbare laarzen die wel goed zijn?

Allerlei Vragen ivm de Tuin

maandag 12 augustus 2024 - 22:08
leerling

Leerling

Dat zien er veiligheidslaarzen uit.

Ik heb een "gewone" tuin en dus geen behoefte aan zo'n schoeisel.

Ik gebruik galochen (rubberen werkklompen) zoals deze: https://www.multitools.be/webshop/dunlop-rubber-schoen Die gaan al decennia mee.
Omdat die laag zijn, zweet je er veel minder in dan in laarzen. Ze zijn ook heel gemakkelijk en snel aan en uit te doen.

Ik heb ook een paar rubberen laarzen (vergelijkbaar met wat je op diezelfde website vindt). Die doe ik aan als ik de bramen en de robinia achter onze tuin te lijf ga. Ik denk dat die ongeveer even oud zijn.
maandag 12 augustus 2024 - 23:43
Tuinprins

Tuinprins

Dat 'hippe' spul valt vaak tegen.

Je kunt beter traditionele regenlaarzen kopen. Ik heb die van Dunlop. Enige nadeel is als je die lang aanhebt je last van zweetvoeten kunt krijgen. Doorgaans draag ik werkschoenen van het merk EMMA, laarzen alleen bij 'natte' werkzaamheden.

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 13 augustus 2024 - 05:59
Gyan Hoogkamer

Gyan Hoogkamer

Dankjulliewel voor de reacties, ik ga eens Dunlop-laarzen aanschaffen.
vrijdag 16 augustus 2024 - 14:53
leerling

Leerling

Ik weet niet wat voor tuin je hebt, maar lees vooral dat laarzen zelden nodig zijn.

Een paar afgedragen schoenen volstaat meestal ruimschoots.

zaterdag 17 augustus 2024 - 01:17
Henk-Willem

Tekst aangepast

Henk-Willem

In natte herfst en winter draag ik (regen)laarzen van Aigle. Onverwoestbaar en gegarandeerd waterdicht natuurrubber. Perfecte pasvorm. Goedkoop aan te schaffen in de grote Franse supermarktketens...
woensdag 21 augustus 2024 - 18:45
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).