Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Zou het mogelijk zijn om een topic te volgen, zonder dat je daarop gereageerd hebt?
Sommige topics vind ik interessant om te volgen, maar heb ik niks zinvols te melden in het topic zelf.
In de groente/fruit afdeling en bij de bloemstukken zou ik dat nog wel durven, maar in de rubrieken van de tuin- en sierplanten is het vaak ongepast om een smiley te plaatsen. Een leeg bericht is ook maar zo wat. En vaak wil ik zo'n topic graag volgen uit nieuwsgierigheid, om er iets van te leren. Ik ben namelijk helemaal niet thuis in de tuin- en sierplanten.
En een klein berichtje plaatsen moet toch ook wel zinvol zijn, lijkt me.
En doordat het een drukbezochte rubriek is, verdwijnt het topic dan al weer snel uit mijn oog. Jammer vind ik dat, vandaar mijn vraag.
En als iemand zich vanaf nu afvraagt waarom ik aldoor die smileys in berichten plaats...
Ik loop de topics gewoon even door en reageer lang niet altijd...Ik geloof dat ik het probleem niet zo begrijp...? Of duid je op berichtjes in je mailbox?
De rubriek met de tuinplanten is een drukbezochte rubriek. De topics volgen elkaar snel op en dan is het soms lastig om een topic terug te vinden als je daar zelf geen berichtje in hebt geplaatst.
Ik ken enkele fora, waarbij het mogelijk is om een topic te volgen, zonder dat je zelf een berichtje hebt geplaatst. Je krijgt dan automatisch een berichtje in je inbox als er weer een nieuw bericht is geplaatst.
In de rubrieken die minder hard gaan is het ook beter om bij te houden.
Bij een interessant topic is het inderdaad het makkelijkst als je even een heel kort regeltje schrijft, anders ben je het gegarandeerd kwijt en zo komen de reacties vanzelf bij je binnen---- en wat bedoel je met " topicnr" ???
Mandy, kijk even helemaal boven op je scherm:
http://forum.tuinadvies.be/antwoorden.php?hid=7&sid=17&tid=30507
Dit is de topicnummer van 'Een topic volgen'.
Je kan die topic die je wil volgen ook bij je favorieten zetten of bovenaan zoals Lentemode zegt de url te kopiëren en hem in een Word document te bewaren.
@off topic: zit heerlijk te typen en tegelijk te luisteren naar muziek van Queen, wist niet dat dit tegelijkertijd kon op m'n pc'tje Maar het is heerlijk!
Hi nu weer@off topic!
doe mij maar muziek terwijl ik aan het werk ben.. anders kan ik me niet concentreren. want dan zie ik iedere -overdag- iedere vogel die voorbijvliegt voor bij komen en 's avonds de bewegende beelden van de TV
You tube "Hugh Masekela with Paul Simon" schitterend!
en voor zo meteen een goede nachtrust toegewenst en alvast een fijne zondag!