Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Op de homepagina van het forum http://forum.tuinadvies.be staat vanaf nu terug hoeveel gebruikers er online zijn.
De functie is in realtime geschreven (althans de personen die de laatste 60 seconden activiteit hebben vertoont.
De tellers worden geupdated zonder de pagina te moeten vernieuwen.
Mocht iemand de waarden niet zien of niet zien veranderen, laat dat dan even weten?
Het is geschreven met een AJAX-functie.
Als dit goed lukt voor iedereen kunnen we hier eventueel een chat opstarten zonder veel moeite en programmeerwerk.
Er zit toch nog een klein foutje in het systeem, want ik zag daarnet:
6 bezoekers en 0 geregistreerde leden staan. Aangezien ik zelf ingelogd ben én op het forum kijk moet ik minstens mezelf zien staan. Meestal zie ik mezelf dus wel, maar soms val ik weg...
dat klopt.
Wanneer je 60 seconden geen activiteit vertoont denkt het forum dat je er niet meer bent. (mocht die functie er niet in zitten dan zou de lijst eindeloos worden...)
wellicht heb jij dan langer dan 60 seconden zitten kijken naar ons tellertje
misschien wel.
Maar meestal doe je toch per pagina toch maar 1 minuut?
Per paginaview wordt je opnieuw toegevoegd in het "onlinelijstje".
De zaak verlengen naar meer zou dan ook weer een verkeerd beeld geven.
Het is een beetje schipperen tussen te weinig en te veel.