menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Propolis zalf

Ga naar meest recente reactie

Leentje

Leentje

Dag allemaal,

Ben heel lang niet meer op het forum geweest, had deze vraag dan ook eerst op het oude forum gezet

Maanden geleden was er op het forum sprake van pro(s)polis van, ik dacht, bijtjes. Zou heel gezond zijn en goed voor een aantal zaken, waaronder hemorroïden.
Nu was ik eindelijk bij de apotheker en vroeg achter pro(s)poliszalf.
Hij zou het bestellen. Groot was ons beider verbazing dat je dit blijkbaar NIET in zalf vorm kunt krijgen.
Capsules lijken mij niet gemakkelijk aan te brengen !

Iemand ideeën
Groetjes,
Leen
vrijdag 16 juni 2006 - 01:34
Tomateboer

Tomateboer

Hier neem ik in de winter propolis druppeltjes:
Het is biologich en versterkt je weerstand.
Het is inderdaad door bijen gemaakt
grt
vrijdag 16 juni 2006 - 06:43
Adrienne

Adrienne

Hallo Leentje,

Welkom terug,

Kijk eens in het gamma van DR Vogel.

Groetjes Adrienne
vrijdag 16 juni 2006 - 08:38
Victor44

Victor44

Leentje,
Probeer "Het Kruidvat" eens,durf bijna te wedden dat je er daar vindt. Verder ga je ze ook vinden in natuurwinkels waar ze buiten de propoliszalf ook propolis-zuigtabletten,en -tinctuur verkopen.
vrijdag 16 juni 2006 - 18:48
nientje

Nientje

hallo leentje, welkom
nientje
zaterdag 17 juni 2006 - 10:55
Leentje

Leentje

Ga morgen eens naar het Kruidvat, ben nieuwsgierig.
Bedankt voor de tips!
Nientje ik was in het vroegere forum Leen, doch die naam lukte nu niet meer. Er was er al eentje!

Groetjes,
leen
zondag 18 juni 2006 - 22:11
lisa

Lisa

welkom leentje,ik denk dat je zeker slaagt in een winkel van kruidvat ben toch erg benieuwd of ze het heben
groetjes lisa
zondag 18 juni 2006 - 23:15
Lorie

Lorie

Voor wat is propolis zalf zoal goed?
En heb je het gevonden?
dinsdag 20 juni 2006 - 17:32
lisa

Lisa

lorie,propolis zalf kan men heel goed gebruiken voor wondjes ook brandwondjes en bij psoriasis zal het de klachten verminderen ook voor excem wordt het gebruikt,ik heb ze zelf nog niet gebruikt want ik heb de druppels van propolis maar dan pur,van mijn vriendin de vader is imker en zo heb ik ze gekregen
lisa
dinsdag 20 juni 2006 - 19:24
Victor44

Victor44

Lisa, pas toch maar op hé! Je hebt waarschijnlijk propolistinctuur gekregen,want als imker oogst je wel
propolis,maar deze is enkel en alleen op te lossen in alcohol. Ik denk niet dat je dat puur op wonden kan gebruiken! Vermoed dat er aan de tinctuur vaseline toegevoegd is en dat je dan een verdunning van de alcohol hebt.
dinsdag 20 juni 2006 - 19:30
lisa

Lisa

victor,nee -nee dat heb ik niet bedoeld , de zalf kun je gebruiken voor somige kwaaltjes
de druipels die ik heb is puur propolis en af en toe gebruik ik het met honing , daar is geen alcohol in,en he is trauwens heel gezond, ik let wel op wat ik gebruik met somige dingen is toch oppassen geblazen heel erg bedankt victor
dinsdag 20 juni 2006 - 23:30
buckfast

Buckfast

Beste Leentje,

Ik ben zelf imker en oogst de propolis direct bij de bijtjes.

Groeten,
Dirk
maandag 14 juli 2008 - 21:07
Matabish

Matabish

Hallo buckfast, van harte WELKOM !! op dit interessante en gezellige tuinforum!!
Wèl oppassen voor de onvermijdelijke verslaving...

Fijn dat je ons al meteen goede raad kunt geven, èn een leuk weetje!!
Als je wilt en je hebt een paar secondjes tijd, kan je ons ook helpen met bomen planten.
Kijk maar eens eventjes op de 'Tuinbabbel' in de topic 'GreenQuizz, 1.000.000.000 bomen'.
maandag 14 juli 2008 - 23:59
Valentine

Valentine

Dag allemaal,

Wat ik weet van propolis is dat als je de tinctuur gebruikt op open wonden dat dit behoorlijk kan een branderig gevoel geven. Ik zou de tinctuur alvast niet toepassen bij hémeroiden.
Let ook op de tinctuur kan behoorlijk wat plekken maken op kleren, die je moeilijk uit krijgt.
Nog een tip voor de mensen die dicht in de buurt wonen van de franse grens, alles op basis van homeopathie is ginder goedkoper. Persoonlijk ga ik voor de zuivere propolis bij de imker en voor de gelulen in frankrijk.

Mvg Valentine
dinsdag 15 juli 2008 - 16:21
summerspookje

Summerspookje

propolis is inderdaad goed, maar toch oppassen geblazen voor op wonden , en voor psoriaties, is het echt geen remedie, ik volg het van nabij , en weet dat iemand die psoriaties heeft, de graden daarvan verhoogd of verminderd door stress, ik weet in het middelheim in antwerpen en st elisabet ziekenhuis ,in berchem , daar worden een soort van zonnebaden gedaan voor psoriaties, het kleurt hen eerst tamelijk rood maar naderhand lichtelijk bruin , en het verminderd inderdaad een beetje de kwaal , maar bij hevige stress is het er weer , het word terug betaald door de zieken kas, omdat er nog steeds geen remedie tegen bestaat
even deze reactie als het mag

gr
annie
dinsdag 15 juli 2008 - 21:53
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).