Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Prachtig Sylvain ja, die dubbele is erg mooi. s'Avonds zal het wel een hele geurparade zijn met al die Brugmansia's. Ik had slechts twee planten op het terras staan en tegen de avond begonnen ze echt flink te geuren. Op dit moment heb ik er geen meer ze hadden een winter buiten gestaan en zijn niet meer uitgekomen. Maar ik vindt ze toch nog prachtig maar je moet de ruimte hebben om ze vorstvrij te laten overwinteren en dat heb ik niet echt.
Ja wel Annis je moet ze in de winter vorst vrij bewaren .
Mijn brugmania,s staan allemaal in kuipen en dan is het ietje makkelijker om ze binnen te zetten en te overwinteren.
Dit is ook maar mijn eerste dubbele maar nu staan er mischien wel tien bloemen aan .
En Eliane geweet het altijd welkom ik heb hir ook noch drie mooie vrouwenmantels staan voor u.
Maar heb al echt flink moeten snoeien met de zware regen dat niet altijd bevorderend is voor de tuin.
Ik hoop met het weer dat ze nu geven voor vijf dagen dat we niet te veel schade gaan krijgen maar op hoop van goed geluk groetjes van uit lummen en bedankt allen
NOCH EEN MOOIE BLOEMER GEWEEST MAAR TE VEEL ZWARE REGEN GEHADEN DAAROM BIJNA UITGEBLOEID
In één woord schitterend, die Brugmansia's, Sylvain! Ik heb dit voorjaar een klein plantje gekocht,
en dat heeft zich inmiddels ontpopt tot een ruim één meter hoge plant. Gisteren ontdekte ik er zowaar
de eerste bloemknop in, terwijl de plant zich nog niet eens goed zichtbaar aan het vertakken is.
Ik ben heel blij, zeker als ik die bloemenpracht bij jou zie, en ben ook heel benieuwd of mijn Brugmansia de kleur zal hebben die er op de verpakking (van Lidl!) aangegeven stond: van wit naar
zalmroze overlopend. Maar ook als het een andere kleur is, maakt het niet uit, want ik vind ze allemaal
even mooi!