Dag allemaal,
De fotowedstrijd werd vandaag afgesloten en kan jullie meedelen dat ik de eerste prijs haalde
ik draai er letterlijk zot van
Niet enkel de eerste plaats doet me deugd ook de mening van de jury en deze deel ik graag met jullie.
-Mooie compositie doordat de vrouw van onderaan wordt gefotografeerd en niet centraal in het beeld staat. De trekken van haar gelaat komen zeer goed over in deze zwart-wit foto. De donkere ogen zijn tevens zeer indringend. Geposeerd, maar niet gekunsteld en dat is zeer moeilijk vast te leggen in zo’n portret.
-Na het bekijken van de slideshow van de geselecteerde foto’s, was er één foto gewoon op mijn netvlies blijven plakken. Voor mij is deze foto gewoon top! Mooie compositie waar het onderwerp niet centraal staat, haarscherp, perfecte belichting, geen storende elementen op de achtergrond die de aandacht van het onderwerp zouden kunnen afleiden. En dat hier gekozen is voor zwart-wit geeft deze foto nog meer karakter.
-In al zijn eenvoud vind ik dit een zeer krachtig portret. Hierbij bewonder ik hoe de details in het gezicht klaarhelder doorkomen, maar vooral het oogcontact met de vrouw is een kunst. De blik laat je niet los. Sterk portret met veel ‘authentiek’ karakter.
Dank aan allen die me hierin hebben gesteund. Jasmine alias Valentine