menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoort misschien niet op dit forum maar ik denk is voor een goed doel

Ga naar meest recente reactie

hommeltje

Hommeltje

sorry dat ik het vraag ,als het niet mag word het denk ik gelijk verwijderd,maar juist omdat hier veel vrouwen op zitten is het misschien toch goed om te vragen.
Onderstaand bericht wil ik graag onder jullie aandacht brengen.
Met een hartelijke groet van hommeltje
Onderwerp: Vervroegen van borstkankeronderzoek

Beste allemaal,
Bianca Bolleurs heeft 6 november een petitie geopend met het verzoek het bevolkingsonderzoek naar borstkanker te vervroegen naar 30-jarige leeftijd (leeftijd waarop bevolkingsonderzoek voor baarmoederhalskanker plaats vindt).
Borstonderzoek wordt pas vanaf 50-jarige leeftijd standaard bij iedere Nederlandse vrouw uitgevoerd. Dit is veel te laat, omdat borstkanker helaas ook steeds vaker wordt vastgesteld bij vrouwen jonger dan 50 jaar.

De petitie is ondertekenbaar, dus mensen, kom op, hij zal worden ingediend in maart 2010, tot die tijd is het belangrijk dat er zoveel mogelijk handtekeningen worden verzameld.

Dit is de definitieve link:
http://petities.nl/petitie/borstkankeronderzoek-vervroegen

Laat het iedereen weten die je kent, hoe meer mensen er tekenen, hoe duidelijker het geluid is dat we afgeven bij de regering!!
Stuur deze mail ook weer door naar al je vrienden & familie!
Bedankt!
dinsdag 9 februari 2010 - 20:12
Rita1960

Rita1960

Hommeltje,
't is misschien wel niet het goede/juiste forum maar wel een (1) waar je een heleboel vrouwen kunt benaderen.

Niets mis mee - in mijn ogen-

en als ik de nieuwsberichten van vandaag goed hebt beluisterd ... willen ze in NL vrouwen vanaf de leeftijd 60 jaar niet meer oproepen voor borstkanker onderzoek en moet dat geschieden op eigen initiatief en kosten omdat we te oud zijn... ??????????

en wie zijn de volgende in de rij om ...... rokers ( zijn al geweest) , dikkerts zijn nu aan de beurt .. en straks de roodharigen???????????, blauw-oogigen ??

grt'n

Rita

wie kan de link aanklikbaar maken!!??
dinsdag 9 februari 2010 - 21:52
hommeltje

Hommeltje

het gaat erom dat de ondezoeken ook vervroegt worden naar vanaf 30 jaar omdat het op steeds jongere leeftijd voor komt,maar ik ben zelf een stuk ouder hoor !maar heb er in de fam wel mee te maken. ps, roken heeft niks met onderzoeken te maken ,ik moet namelijk ook betalen voor mensen die gevaarlijke sport of verder ongezond leven.Het gaat er om zoveel mogelijk handtekeningen bij elkaar te krijgen ,je kan de link ook weer doorsturen naar je eigen kennissen alvast iedereen bedankt
woensdag 10 februari 2010 - 15:56
an

An

ik vind het een goed doel en na 50 je kan het beter eerder doen wordt het ook eerder ondekt en dan kost het de schatkist ook minder.

en over rokers(meeste mensen willen er vanaf maar lukt niet zo maar),dikkerts(is soms niks aan te doengenetisch bepaald of heeft een andere oorzaak),en alcohollisten(vallen nog de meeste doden van in het verkeer(en vergeet dan niet medicatie of drugs in het verkeer waar nooit naar gekeken wordt hoorde laatst ook dat bepaalde medicatie met een gele sticker net zo slecht is in het verkeer als 1 glas alcohol) en noem maar op blijft altijd wel wat te klagen over ze moeten toch ergens geld vandaan halen,maar als het over hun zelf gaat dan schuiven ze het af ,kijk maar die ministers lusten allemaal wel een borrel
en een hoop roken ook ,
wat is het volgende wat onder de hamer komt.............................?
kijk eens naar gezonde producten die kanker verwekkend zijn enz, enz.
net wat er ook al hier voor is genoemd de gevaarlijke sporten die de overheid extra kosten.
met andere woorden je mag niks meer ,want dan wordt of ben je een risico factor.
Ze moeten eens stoppen met iedereen maar in hokjes te stoppen of te merken.

gr an
donderdag 11 februari 2010 - 10:32
Gerbra

Gerbra

Hoi Hommeltje

Wat een goed ideë van jou om het hier te plaatsen.Dit is heel belangrijk en het komt maar o zoveel voor bij vrouwen onder de 50.

Ik heb getekend en de site doorgestuurd naar fam. en vrienden.

Bedankt voor het plaatsen en alle goeds.

Lieve gr. Lucia.
donderdag 11 februari 2010 - 12:41
hildavw

Hildavw

In België gebeuren die onderzoeken vanaf 50 tot 69.
Wil dat dan zeggen dat je na je 69 maar moet ondergaan?
De leeftijd van die onderzoeken zou inderdaad best naar beneden én naar boven doorgetrokken worden, eventueel mits een kleine betaling.

groetjes

Hilda
maandag 15 februari 2010 - 13:45
hommeltje

Hommeltje

helemaal mee eens hoor Ernestine, wat erg trouwens dat je zulke dingen moest meemaken,en altijd ermee geconfronteerd word ,Ik weet uit ook uit ervaring, dat je deze dingen steeds met je meedraagt en er steeds aan herinert word.heel veel sterkte weer komende tijd.Inderdaad kan voor zulke dingen niet genoeg geld vrijgemaakt worden .
dinsdag 16 februari 2010 - 20:38
Matabish

Matabish

Tegen baarmoederhalskanker kunnen de meisjes nu vanaf hun 12e jaar ingeënt worden!

woensdag 17 februari 2010 - 00:34
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).