Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Amaj, je moet al goed bij de zaak zijn om de teksten van je forummaatjes te lezen en bewust over de ingeslopen reclamestunts van gehaaaide hackers heen te kijken...
Of is dat alleen bij mij hier ?
Nieuwsgierig wat ze er bij mijn berichtje bijplakken ...
Pillekes voor wat meer geduld bij niet openbloeiende plantjes misschien...
Nee hoor, dat is hier ook zo, en zal bij iedereen zo zijn. Er moet toch ergens geld vandaan
komen, hè?!
Het valt me op dat de reclames vaak gerelateerd zijn aan de berichtjes, net alsof bepaalde
woorden gelijkluidende advertenties te voorschijn roepen. Je hebt b.v. je kat in je avatar,
en er staat een reclame onder voor kattenbakken. Vraag je iets over insectenbestrijding
o.i.d., dan komen er reclames van bestrijdingsmiddelen. Op zich heel handig om zo te
adverteren! Maar jammer, heren reclamemakers: ik registreer dat het er staat, maar
ga niet tot aankoop over... Het psychologische aspect speelt ook een rol, want als je
onbewust een bepaalde merknaam regelmatig ziet, ben je in de winkel eerder geneigd
dat merk te kiezen. Ik stoor me er niet aan, en lees wat ik wil lezen!
Blijkbaar is uw reclame over ne boeketwinkel (nog begrijpelijk), buitenlampen (das ook nog te begrijpen) en dan over 17kg afvallen (zie de relevantie niet met het bericht)
Die reclamebedrijven zijn en blijven toch grote haaien hoor....
Het is zelf nog een stuk ingenieuzer dan het lijkt. De advertenties die jij ziet zijn daarom niet dezelfde als diegene die ik of iemand anders ziet. Het is naast woordrelevantiegerichtheid (tot op zekere hoogte) ook volgens regio. Iemand in Amsterdam zal daardoor mogelijks andere reclame zien als iemand van regio Rotterdam of Antwerpen.
Hoe vaker een woord voorkomt in een tekst bv over mollen vangen of mollenvangers des te groter dat er reclame verschijnt over het vangen van mollen.
Voor jullie als dagelijkse gebruikers is dergelijke reclame totaal irrelevant daar jullie daar normaal gezien toch gewoon overheen kijken alsof ze er niet staat. Maar naast jullie zijn er ook dagelijks duizenden bezoekers op het forum die wel gericht zoeken naar een bepaalde plant, tuinaanlegger, product of persoon om mollen te komen vangen en die zien die reclame dan wel staan en beschouwen deze zelfs als nuttig omdat die hen dan naar het juiste doel brengt. Anderzijds zorgen deze uiteraard voor inkomsten die nodig zijn om de site te laten draaien.
Oieoieoeieoeioeieoeieoeioeieoeieo,
deze morgen zag die reclame er dus helemaal anders uit dan dat ie nu geschikt is, wat vreemd !
Nu zie ik terug die kleine advertentieblokjes onderaan het eerste topicbericht, net zoals het vroeger was en wat we reeds gewoon waren.
@ Kurt,
zal ik meteen nog wat reclame maken voor je knappe boek 'Tuinadvies, het hele jaar door' ?
Mag het ?
Heel mooi uitgegeven, vol praktische tips en schitterende foto's...
Had je al door dat de foto rechts bovenaan op de flap van het boek abusievelijk verkeerd afgedrukt werd ?
Dat merkte ik ook vandaag pas, net toen ik je antwoord las...
Hilarische spelingen...