menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nostalgie voor 10.000den Vlamingen

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

[afbeelding verwijderd niet-https]

Wie herkent dit nog?

Zelf heb ik er nooit gelogeerd, maar 10.000den anderen wel.
Op vakantie nu waren we er wel in de buurt.

Wie vertelt ons daarover zijn belevenissen?
Wat hebben jullie toen allemaal uitgespookt?
Misschien was het wel de eerste keer dat je zover van huis was, zonder ouders...

Laat de verhaaltjes maar komen.

groetjes

Hilda

zondag 4 juli 2010 - 22:28
lentemode

Lentemode

Met de CM naar Maloja in Zwitserland !
En als reiskoffer zo'n kartonnen doos met leren riemen er omheen voor de veiligheid...
En die moest ook 'gevernist' worden ...

Groetjes,
Mia

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=1819F4KO
zondag 4 juli 2010 - 22:38
Pieter

Pieter

Ik was er enkele dagen een vijftiental jaar geleden. Het was eigenlijk de huttentocht voor 16-jarigen (denk ik) met de CM, maar ik denk dat we er de eerste en de laatste nacht geslapen hebben. Mijn eerste reis alleen naar het buitenland was het niet, maar toch heb ik er een fantastisch reisje aan gehad.
Ik denk dat zowat de helft van Vlaanderen daar ooit geslapen heeft
maandag 5 juli 2010 - 17:07
hugo

Hugo

ik was daar de eerste keer met de 12-jarigen, euh...1961 en ook nog een keertje met de 14-jarigen;; mensen wat is dat een eeuwigheid geleden....
de eerste keer op vacantie... en dan nog naar zwitserland ....en met de trein, jongens..weet je wat dat betekende voor een snotaap van de boerenbuiten die amper een auto had gezien... en dan terugkomen met zo'n koebel in de ooststatie in Antwerpen

groetjes
maandag 5 juli 2010 - 17:29
hildavw

Hildavw

Dit is dus inderdaad het Palace-hotel in Maloja (Zwitserland), waar tienduizenden kinderen met de CM - Jeugd en Gezondheid, op vakantie konden gaan.
Voor zij die het niet kennen: CM is de Christelijke Mutualiteit in België.
Ze zijn daarmee gestart om jongeren ook de kans te geven om eens gezonde lucht te kunnen inademen.

Zelf ben ik als 14-jarige naar Melchtal geweest, zoals evenals vele anderen.

Het hotel is onlangs volledig hernieuwd en staat momenteel te koop.
Spijtig genoeg konden we niet binnen, maar het schijnt wel de moeite te zijn.

De foto is genomen vanop het Belvédère in Maloja, waar jullie misschien ook wel geweest zijn.

En de koebel heb ik ook nog steeds Hugo!

groetjes van een Zwitserlandliefhebber
dinsdag 6 juli 2010 - 20:46
Matabish

Matabish

Amai, dat maakt mij ook niet jonger!!!!!!!!!!!!!
Da's nog van nà mijne tijd!
Wij gingen nog op vakantie naar Averbode met de SM
en met de school naar de zee of de Ardennen op 'Vacarsa'.
donderdag 8 juli 2010 - 03:00
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik ben er ook nog geweest. Intussen zo'n 16 jaar geleden. Aan die CM-reizen heb ik hele leuke herinneringen overgehouden. Prachtige omgeving en vooral de bergtochten waren super.
Hopelijk kunnen mijn kinderen later ook meedoen aan zo'n reizen.
donderdag 8 juli 2010 - 10:01
Nootje77

Nootje77

Ik ben er ook geweest, indertijd met de 14-jarigen . Intussen maar liefst 18 (!!!!!) jaar geleden!
vrijdag 9 juli 2010 - 00:45
Pistachio

Pistachio

Ja, ook gelogeerd. Met de 14jarigen. Al 26 jaar terug voor mij. Ik vond het gebouw op zich niet zo aantrekkelijk en van de vakantie is mij niet zo heel veel bijgebleven behalve dan de tweedaagse trektocht met overnachting in een berghut. Heel leuk. Er waren twee meisjes bij die hun rugzak veel te zwaar geladen hadden (oa met gezelschapspellen enzo, kan je nagaan op een bergtocht, wat een idee) en bijgevolg met een appelflauwte afgevoerd moesten worden.
vrijdag 30 juli 2010 - 15:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).