Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Zelf heb ik er nooit gelogeerd, maar 10.000den anderen wel.
Op vakantie nu waren we er wel in de buurt.
Wie vertelt ons daarover zijn belevenissen?
Wat hebben jullie toen allemaal uitgespookt?
Misschien was het wel de eerste keer dat je zover van huis was, zonder ouders...
Met de CM naar Maloja in Zwitserland !
En als reiskoffer zo'n kartonnen doos met leren riemen er omheen voor de veiligheid...
En die moest ook 'gevernist' worden ...
Ik was er enkele dagen een vijftiental jaar geleden. Het was eigenlijk de huttentocht voor 16-jarigen (denk ik) met de CM, maar ik denk dat we er de eerste en de laatste nacht geslapen hebben. Mijn eerste reis alleen naar het buitenland was het niet, maar toch heb ik er een fantastisch reisje aan gehad.
Ik denk dat zowat de helft van Vlaanderen daar ooit geslapen heeft
ik was daar de eerste keer met de 12-jarigen, euh...1961 en ook nog een keertje met de 14-jarigen;; mensen wat is dat een eeuwigheid geleden....
de eerste keer op vacantie... en dan nog naar zwitserland ....en met de trein, jongens..weet je wat dat betekende voor een snotaap van de boerenbuiten die amper een auto had gezien... en dan terugkomen met zo'n koebel in de ooststatie in Antwerpen
Dit is dus inderdaad het Palace-hotel in Maloja (Zwitserland), waar tienduizenden kinderen met de CM - Jeugd en Gezondheid, op vakantie konden gaan.
Voor zij die het niet kennen: CM is de Christelijke Mutualiteit in België.
Ze zijn daarmee gestart om jongeren ook de kans te geven om eens gezonde lucht te kunnen inademen.
Zelf ben ik als 14-jarige naar Melchtal geweest, zoals evenals vele anderen.
Het hotel is onlangs volledig hernieuwd en staat momenteel te koop.
Spijtig genoeg konden we niet binnen, maar het schijnt wel de moeite te zijn.
De foto is genomen vanop het Belvédère in Maloja, waar jullie misschien ook wel geweest zijn.
Amai, dat maakt mij ook niet jonger!!!!!!!!!!!!!
Da's nog van nà mijne tijd!
Wij gingen nog op vakantie naar Averbode met de SM
en met de school naar de zee of de Ardennen op 'Vacarsa'.
Ik ben er ook nog geweest. Intussen zo'n 16 jaar geleden. Aan die CM-reizen heb ik hele leuke herinneringen overgehouden. Prachtige omgeving en vooral de bergtochten waren super.
Hopelijk kunnen mijn kinderen later ook meedoen aan zo'n reizen.
Ja, ook gelogeerd. Met de 14jarigen. Al 26 jaar terug voor mij. Ik vond het gebouw op zich niet zo aantrekkelijk en van de vakantie is mij niet zo heel veel bijgebleven behalve dan de tweedaagse trektocht met overnachting in een berghut. Heel leuk. Er waren twee meisjes bij die hun rugzak veel te zwaar geladen hadden (oa met gezelschapspellen enzo, kan je nagaan op een bergtocht, wat een idee) en bijgevolg met een appelflauwte afgevoerd moesten worden.