Goeiedag,
Ik bof dat we in het internet-tijdperk zitten en fora zoals deze hebben om weetjes en kennis te delen - en te vergaren.
Dankzij jullie kwamen geïnteresseerden (zoals ik) te weten rond de opleiding bij Syntra en Elishout. Dank daarvoor! Maar ergens zit ik met een vraagske...
Ik bof ook nog onze andere landstaal machtig te zijn en daar kwam ik eerder terecht bij de driejarige opleiding tot tuinaannemer. U leest het goed: 3 jaar. Een gedetailleerd overzicht rond hun lesinhoud vindt u op
http://www.efpme.be/ce/fm/r08.pdf
Weet iemand soms of de franstaligen trager van begrip zijn of er daadwerkelijk intensiever wordt ingevlogen om je ook het ritme van de stiel proefondervindelijk bij te brengen ( lees : er in te kloppen -
Toegegeven... je doet er maar liefst 3 jaar over vooraleer je alle materie onder de kiezen kon nemen, maar misschien is dit nu net de bedoeling - om je tanden er niet stuk op te bijten??? Want ergens frons ik de wenkbrauwen rond een eerdere mail in deze topic: materie rond plantkunde is mogelijks in een bepaald leerprogramma niet écht denderend te noemen - maar wel technisch tekenen. Hoe kan je een levensvatbaar ontwerp afleveren, als je de onderliggende planten niet of nauwelijks kent? Of weet je cad-programma dat je schaduwminnende planten uit humusrijke bodem niet in de volle zon in een zandgrond mag steken??
Voor de duidelijkheid: ik wens geen publiciteit te maken voor anderstalige instellingen maar wel in alle objectiviteit rond diverse aspecten mijn licht te doen branden... En da's bij de valavond naar september toe nog maar een klein waakvlammetje. Is er ergens een groot licht die ons in deze thematiek kan verlichten?
Groetjes,
Frank