menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuwe website

Ga naar meest recente reactie

Peppody

Peppody

Ik ben een nieuwe website aan het bouwen, de oude was namenlijk vol: ik mocht geen foto's meer bijplaatsen...

Wat vinden jullie ervan en hebben jullie nog ideetjes wat ik nog zou kunnen aanpassen/anders doen? Het is wat beperkt in de lay-out helaas, dat is het nadeel van gratis websites, maar ik ben er nog mee aan het knutselen want het is nog niet helemaal naar m'n zin. Vooral de header krijg ik nog niet zoals ik het wil.

http://estherstuin.jouwweb.nl/
zaterdag 20 november 2010 - 00:15
Jeannette1

Jeannette1

Hai Esther,

Compliment voor hetgeen je in zo'n korte tijd voor elkaar hebt gekregen!

Ook zijn er hele mooie foto's bij, die je kunt vergroten door er op te klikken.

Heerlijk hè, om een tuin zo te zien opknappen.

Hopelijk komt er een heel fijn tuin-jaar aan in 2011.

Voor de personen die de website bekijken, schrijf ook eens een stukje in het gastenboek van Esther! A.U.B.

Groetjes, Ger en Jeannette
zaterdag 20 november 2010 - 08:58
annis

Annis

Esther het ziet er al goed uit.Je ziet dat je er heel veel werk in hebt gestoken. Ik ben ook al een tijdje bezig om een weblog te maken en na wat veranderingen nog niet naar mijn zin en ben weer opnieuw begonnen.Maar het gaat ook niet zoals ik het wil. Daarvoor zijn deze gratis weblogs vaak te beperkt.

groetjes Annis
zaterdag 20 november 2010 - 09:10
Sarah

Sarah

Esther, inderdaad je hebt al heel veel bereikt in een heel korte tijd. B.v. de waterlelies zien er gewelig uit.
In ben zeker benieuwd naar het vervolg.

groetjes S@r@h
zaterdag 20 november 2010 - 10:37
Peppody

Peppody

Bedankt voor de reacties!! (ook in mijn gastenboek, leuk!)

@ Birdwatcher: ik heb de naam aangepast, bedankt! Ik heb wel een Centranthus ruber staan, dus ik heb denk ik de namen per ongeluk verwisseld.

@Parodias: bedankt voor je reactie. Het is inderdaad gemaakt met een standaard programma. Het is tenslotte een gratis site. Ik heb het geld niet om door iemand anders een profi site op een betaalde site met eigen domeinnaam te laten bouwen. Dus ik zal genoegen moeten nemen met een standaard die door hun wordt geboden. Het is maar een leukigheidje hé, geen webshop o.i.d. Persoonlijk krijg ik er ook geen koppijn van, ik vond het lbest euk om te doen.

De tekening in de hoofding wordt inderdaad uitgetrokken en die lijnen had ik er ook niet ingepland. Dat is 1 van de zaken waar ik nog aan moet knutselen. Ik heb geen fotobewerkingprogramma waar ik bijvoorbeeld een aantal fotootjes naast elkaar kan plaatsen voor de brede hoofding.
Wat bedoel je met ‘JMHO’?? In afkortingen ben ik niet zo thuis vrees ik.... Tevens de afkorting HTH???

Hier hebben we geen last met de schermresolutie, geen idee waar dat op ingesteld staat. Ook op mijn werk heb ik hetzelfde beeld als hier, dus geen problemen.

Wat bedoel je precies met het blijven hangen in de laatste keuze in het keuze menu? De kleuren kan ik denk ik nog aanpassen maar verder is dit ook iets wat standaard staat ingesteld. Verandering van achtergrondkleur, ik neem aan dat je bedoeld dat de bladzijde waar je op dat moment bent, rechts in het menu, met een gekleurd vakje rondom de benaming wordt aangegeven. Dit is ook standaard, daar kan ik niets aan veranderen. Ik had er eigenlijk ook nog per bladzijde een optie in willen hebben waar je meer informatie over een desbetreffende plant kan vinden. (ofwel via een keuze menu ofwel via het aanklikken van de foto dat je details kan bekijken). Maar ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik dat er in kan bouwen. Behalve dan dat ik onderaan de foto's weer een item kan toevoegen maar dan wordt een bladzijde mijns inziens te lang als je helemaal naar beneden moet scrollen voor details. En dan wordt het tevens een tekstveld zoals al bovenaan elke pagina staat dus dat is dan ook niet naar m'n zin. Ook kan ik de foto's niet willekeurig neerzetten in diverse grotes. Ik vind het nu nog zo'n 'opsomming' van een foto's in een fotoveldje.

Maar het wordt zeker nog vervolgd, binnenkort weer verder knutselen! Dan zal ik me eens gaan verdiepen in 'html' taal om te zien of ik daar iets mee kan knutselen. Al doende leert men en wie weet ben ik straks dan zover dat ik het weer helemaal anders ga doen en dus opnieuw begin.

Nogmaals bedankt en groetjes

zondag 21 november 2010 - 21:26
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).