Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik verklaar den oorlog aan die stinkaards
tis nog nie genoeg dat ze elk jaar weer 3/4 van mijn bollen opeten, ze graven ook gangen door mijn planten die dan staan te zieltogen omdat ze gene grond meer aan hun wortels krijgen
derjust weer ne azalea gered die deraan ging en wat vond ik??? ne gang door zijn wortels
tis dus nu oorlog, kvin mijn ouw valleke niemeer mor zogauw ik in ne winkel kom breng ik er een nieuwe mee en deze keer gaan ze deraan, niemeer verplaatsen naart andere eind vant dorp
tis oorlog nu[afbeelding verwijderd niet-https]
Hier het zelfde probleem carex gras hele maal los
uit de grond.
De kat van onze gebuur zit in de tuin er naar te kijken
terwijl die woelmuizen langs de omheining maar zitten
te kruipen. En onze hond die zegt zekers foert ik leef
indereen ierdeen mag leven maar behalve konijnen.
Ik heb hier door de hele tuin lange vrij grote gangen vaak horizontaal lopend zo´n 5-10cm onder de grond. Ik denk dat de doorsnede van de gangen zo´n 5cm is.
Zou dat ook van rosse woelmuizen zijn???
Ik heb ze een paar jaar geleden wel eens gezien, maar ik ZIE er nu nooit meer hier in de tuin.
We hebben een kat van 1 jaar oud die vaak op jacht is maar mn spitsmuisjes en libellen vangt.
Renate
'k Heb ook verschillende holletjes gevonden langs de schutting en in de kippenren. Verder nog geen last van gehad. Achter ons zijn wel massa's velden enzo, dus mss komen ze vandaar. Kan ik ze best meteen bestrijden? Of wacht ik nog wat af?