menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onweer

Ga naar meest recente reactie

Boerke

Boerke

Op het moment heerst hier een enorm onweer boven Brussegem.

Tuinbabbel

donderdag 18 augustus 2011 - 17:22
daggie01

Daggie01

wow wat een noodweer
donderdag 18 augustus 2011 - 17:22
Boerke

Boerke

't word nog erger. Net of de avond invalt. Mijn flits gaat al automatisch af. Op nog geen uur tijd al 35 liter gevallen. In de verte wordt het toch weer wat klaarder.

Tuinbabbel

donderdag 18 augustus 2011 - 17:27
Boerke

Boerke

Dit heb ik hier nog nooit meegemaakt. Water komt een beetje binnen in de veranda en vooraan op straat:Eén beek!!!

Tuinbabbel

donderdag 18 augustus 2011 - 17:31
Boerke

Boerke

Als dit alles is hebben wij nog geluk. Hoor net op de radio dat in Brussel en Vilvoorde de brandweer overspoeld wordt met oproepen.Ondergelopen kelders,enz.
Hier is het gestopt. Zonnetje komt schuchter piepen. Bijna 40 l. gevallen.
donderdag 18 augustus 2011 - 17:38
Mandy

Mandy

Hier in Belgisch Limburg dreunt het ook zo van het onweer..... eng hoor....

en het hoost...

Gelukkig roetst het zo de straat op...... en achter zakt het ook meteen weg... geen plassen blijven staan.... en IK HOUD DAAR NIET VAN......

Het is nu vlakbij hier.... brbrbr.....
donderdag 18 augustus 2011 - 19:02
molleke32

Molleke32

Man man, ben ook van Belgisch limburg, wat was me dat hier???!!! Op het moment veel brandweerwagens op straat op weg naar jan en alleman
donderdag 18 augustus 2011 - 19:25
Vivigreen

Vivigreen

Hier onweer gehad om16.00u .Het was zo erg niet zoals bij Boerke.
Veel regen en donder ,maar geen hagelstenen gelukkig.
Enkele beelden van het komende onweer

[afbeelding verwijderd niet-https]

donderdag 18 augustus 2011 - 19:29
marero

Marero

bij ons wast kort en heel hevig, een boom is zijne kop kwijt maar bij ons geen schade, was meer bezorgd over dochter die naar pukkelpop ging toen ventje op tnieuws zag dat er 2 tenten ingezakt waren en er gewonden waren, stuur een sms en der kwam geen antwoord, normaal direct, dus maar effe gebeld, khad chance , ze gaan pas morgen voor 1 dag, normaal gaan ze heelt weekend
donderdag 18 augustus 2011 - 19:47
Mandy

Mandy

Dan heeft ze wel geluk gehad, Mar, dat ze er vandaag niet was.....want daar is Hasselt heeft het goed gespookt......las ik zojuist in de krant.....

1dode en minstens 7 gewonden.......
donderdag 18 augustus 2011 - 19:51
danny2

Danny2

Onze dochter en schoonzoon zijn er wel, Hadden nog een berichtje gehad dat het er begon te stormen en nu krijgen we geen verbinding meer door overbelasting van de lijnen.
Voorlopige balans 1dode en zeven zwaar gewonden...
Hier ook overal ravage en overstomingen.
We waren net bij onze andere dochter op bezoek en hebben er een uur overgedaan om terug thuis te geraken, normaal 10 minuten.
Overal takken en bomen op de weg en vooral overstromingen, ondergelopen straten.
Zelfs volledige plantages tegen de vlakte door de overvolle bomen.
Duizenden kilo's peren tegen de grond, is hier midden in de fruitstreek.
Hier ten huize enkele fruitbomen tegen de vlakte, kakiboom geknakt, enkele gekraakte fuchsia's en veel takken en rommel.
Komt nog wel goed al zal het er morgen toch weer vreemd uitzien met die kale plekken.

groetjes danny
donderdag 18 augustus 2011 - 20:25
Mandy

Mandy

Constant hier een herrie van brandweer en ziekwagens en politie....
donderdag 18 augustus 2011 - 20:39
molleke32

Molleke32

Pff al 3 dode en 11 zwaargewonden op pukkelpop
donderdag 18 augustus 2011 - 21:23
danny2

Danny2

Laatste berichten, drie doden en 70 gewonden.

Van alle aanwezige familieleden geruststellend nieuws gehad.

groetjes danny
donderdag 18 augustus 2011 - 21:37
Mandy

Mandy

Gelukkig... wat een opluchting dan....

Wat een triest bericht......
donderdag 18 augustus 2011 - 21:41
daggie01

Daggie01

wat een ellende allemaal
vrienden van mij zitten ook op pukkelpop maar heb al berichtjes gehad dat iedereen oke is
maar dat het daar verschrikkelijk is
dan is het wel eens moeilijk om ver weg te zitten
donderdag 18 augustus 2011 - 21:55
Mandy

Mandy

Helemaal mee eens Lieke, het was echt angstaanwagend gisteravond... het bleef maar heel hard gieten en stevig onweren maar ik kan me geen voorstelling van maken hoe het bij het festival geweest moet zijn.......

Ik hoor hier wel de kettingzagen gaan.... dus er zullen wel heel wat bomen omgegaan zijn......
vrijdag 19 augustus 2011 - 09:18
Boerke

Boerke

Mijn schoonbroer had drie weken geleden zijn aardappelen doodgespoten om dit weekend uit te rijden. Er ligt een veld van hem hier bij ons op een berg. Je kunt het al raden. De aardappelen zijn voor een vierde uitgeregend en liggen tot ver op straat. Deze waren bestemd voor de chips- en frietindustrie in Nederland.
In onze eigen tuin had ik eergisteren nog een beetje gezaaid en geplant. Ik denk dat het zaad bij mijn gebuur beneden terecht gekomen is.
Pukkelpop ,dat is erg. Wetend dat onze zoon er ook kon zijn. Verschrikkelijk, voor de slachtoffers en nabestaanden. Meestal jonge mensen,vol plezier naar ginder en dan ....in enkele minuten.. gedaan. Zelf leven we erg mee,want het verlies van een kind is hard om dragen.
vrijdag 19 augustus 2011 - 15:11
cornelia

Cornelia

Afgelopen dagen ook het nieuws van Pukkelpop aan het volgen geweest. Vreslijk nieuws.
Hier in Zuid-Limburg (Valkenburg) heeft het ook zo gespookt. Kelder vol water en de tuin kompleet plat. Wij zaten binnen maar het was echt angstwekkend om te zien hoe de wereld leek te vergaan. Mensen moeten daar op pukkelpop echt doodsangsten hebben uitgestaan en als je dan hoort dat er mensen zijn overleden of zwaar gewond zijn dan is die volle kelder en die tuin echt 3 x niks.
maandag 22 augustus 2011 - 15:29
cetinel

Cetinel

pukkelpop was ongelooflijk verschieten,je zal maar middenin die chaos zitten
het is hier aan het bliksemen(tis te zeggen,in de verte,maar het licht wel goed op en je hoort de donder,ik heb de indruk dat het wat dichterbij komt...)
dinsdag 23 augustus 2011 - 00:11
Boerke

Boerke

Cetinel, hier bij ons in de Brusselse Noord-West rand heeft het de hele nacht gespookt. Op het moment is het weer donker zoals mijn eerste foto's in deze topic. Bliksemen - donderen, enkel de regen is ietje minder. Van gisterenavond tot nu is er toch weer 30 liters gevallen. Op dit eigenste moment steken ze nog een tandje bij. Ons straat is weer een beek.
Vandaag is het hier jaarmarkt te Merchtem(onze hoofdgemeente). Telkenjare is daar rond de 10000 man. Maar nu??? Een ramp. Zal binnenblijven worden. Ik moet er deze namiddag wel door naar het werk.
Hoor net op de radio dat ze het in de Limburg er ook weer van langs gehad hebben. Wat triest.
dinsdag 23 augustus 2011 - 10:00
Mandy

Mandy

Zojuist hier een wolkbreuk geweest.....

Wat een water, wat een water....

Vanmorgen vroeg al het water van de covers geschept en nu weer... Ik weet zowaar niet wat ik met al het water moet doen. haha

Pikkedonker ... brbr eng... gisteravond al onweer en 2 uur hozen, hozen en nu alweer grgrgr......

Waar blijft die laatste zomerweek die beloofd is?????

dinsdag 23 augustus 2011 - 12:08
cetinel

Cetinel

hier heeft het de hele nacht gegoten en geonweerd...
bliksemen deed het daarnet nog,het is nu beetje droog....
denk niet dat ik vandaag planten moet wateren
dinsdag 23 augustus 2011 - 12:15
Mandy

Mandy

En ik moet heel nodig het gras maaien maar daar kan ik voorlopig met mijn zware machien niet op ......... drijf- en drijfnat is alles.......

Planten water geven nee, dat hoeft niet maar wel alle potten en schalen weer eens leeggooien.......anders staat alles te rotten en ik moet nog alle geraniums en pelargoniums stekken.........

Ik ben ook bijna door alle appels heen, nog even een keer appelmoes maken en dan is het gedaan...

Nog heel erg veel bonen, runnerbeans te doen en alle droogbonen hangen te proberen om droog te worden lekker voor alle winterbonenschotels.....

en de meloenperen groeien heel erg hard... Straks eens even kijken of ze al rijp zijn.... ze hebben al paarse strepen grkregen.......
dinsdag 23 augustus 2011 - 12:21
marero

Marero

we gaan hier nog gewoon verzuipen, en oudste dochter zat in kroatië voor de 1e keer camperen en zijn daar gaan lopen van de hittegolf, komen vandaag al terug naar huis, zijn nog geen week weggeweest, en zoon zit in griekenland ook nog altijd te zuchten met zijn zweetallergie, en die kan jammer genoeg nog nie effe weg om af te koelen
en wij maar water proberen weg te werken, nu ben ik blij met die schuine tuin sé, het loopt vanzelf weg maar alles ligt er wel verzopen bij
dinsdag 23 augustus 2011 - 12:27
daggie01

Daggie01

hier is het net tegenover gesteld
heel veel bosbranden als is echt kurk en kurkdroog
we hebben maar beperkt water 3 keer per dag maar een uurtje
dus overal emmers met water staan
planten dus maar heel erg beperkt water geven
en maar hopen dat het vuur niet te dicht in de buurt van de huizen komt
en ze verwachten de eerste dagen nog geen regen en het is zo overdag rond de 40 graden en s'nachts rond de 25 graden
dinsdag 23 augustus 2011 - 12:28
Boerke

Boerke

Mandy, als dat de regenbui van bij ons was die bij u passeerde dan kan ik zeggen dat het hier wat droger geworden is maar meer met een dreiging van weer te beginnen. Donderen blijft het hier wel nog doen met af en toe een drupje regen.
Net op de radio gehoord dat alle prijskampen op de jaarmarkt hier afgelast zijn door het slechte weer.Dat is een echte ramp voor de horeca-uitbaters.
't Is niet waar. Mijn drupje regen is weer een plensbui geworden met een waterzonnetje erbij. Niet alleen kermis in Merchtem maar ook in de hel zoals ze hier zeggen.
dinsdag 23 augustus 2011 - 12:30
Boerke

Boerke

Kunnen jullie er nog tegen??? 12u.35 deze middag genomen.

Tuinbabbel

dinsdag 23 augustus 2011 - 12:36
Boerke

Boerke

Maar..............Er is nog hoop;Maar.............Voor wanneer. Daarachter zit de zon.

Tuinbabbel

dinsdag 23 augustus 2011 - 12:37
Vivigreen

Vivigreen

Hier is de zon doorgekomen!!ik moest efkes weg vanmorgen en heb juist in een groot onweer moeten vertrekken ,want ik moest op tijd zijn en was doorweekt toegekomen.

dinsdag 23 augustus 2011 - 12:47
Mandy

Mandy

Zojuist nog een giga plensbui met onweer gehad.... Bijna droog nu en dan ga ik maar weer eens water scheppen.......

een zonnetje zou wel lekker zijn nu......
dinsdag 23 augustus 2011 - 13:46
bunnygarden
dinsdag 23 augustus 2011 - 23:29
bunnygarden

Bunnygarden

In de fruitstreek liggen vele bomen plat , soms volledige boomgaarden.
Hetgeen er dan nog rechtstaat is dan beschadigt door hagel.
Bij mijn zus in Kortenaken hoeft er niets meer geoogst te worden.

dinsdag 23 augustus 2011 - 23:34
marero

Marero

kheb daarnet opt nieuws de beelden van in en rond brussel gezien, jawadde zeg
dinsdag 23 augustus 2011 - 23:38
Boerke

Boerke

Net in de krant gelezen dat het onweer dezelfde as gevolgd heeft als voorbije donderdag.
Ooit heeft mij eens een boer(landbouwer) gezegd:" Je zult zien,waar het na de winter het eerst onweert daar krijgen ze datzelfde jaar er nog van langs". En ik moet hem nog gaan geloven ook. Kort na de winter hadden wij hier ook al eens een prik gehad en daarna is de mooie voorzomer begonnen.
En nu, zelfs vandaag. Hadden de weermannen niet overwegend droog gezegd?? Al heel de voormiddag nog niet buiten geweest door.............de regen. Wel niet met bakken maar "treiterend".
woensdag 24 augustus 2011 - 12:05
Mandy

Mandy

Ja, vandaag was het weer niet slecht... af en toe zelfs een zonnetje......Kon vanavond lekker buiten eten.......
woensdag 24 augustus 2011 - 22:27
Boerke

Boerke

Merchtem(Feestgemeente) staat er op de invalswegen. Na drie dagen staan wij hier nog met onze voeten in de modder. Op het moment primeert de kermis boven de veiligheid en de overstromingen.Bij de minste regen zal het weer van dat zijn.Sommige buren hebben de rioolputjes zelf een beetje opengemeekt. Sommige buren moeten gewoon door de modder naar binnen.

Tuinbabbel

donderdag 25 augustus 2011 - 09:30
Boerke

Boerke

Oei,maar één foto meegekomen om er van te genieten.

Tuinbabbel

donderdag 25 augustus 2011 - 09:32
Mandy

Mandy

Oei, dat ziet er afschuwelijk uit.......
donderdag 25 augustus 2011 - 19:11
Boerke

Boerke

We schrijven: vrijdag 26 augustus 7u.30 en............opgestaan door het onweer en regen. Na 20 min. toch al weer een 7 liter gevallen. Waar blijven ze het halen??En zeggen dat ze gisteren onze baan een beetje opgekuist hebben.
vrijdag 26 augustus 2011 - 07:57
Mandy

Mandy

Inderdaad,ik zie op buienradar dat het westen momenteel alle regen en onweersbuien heeft.
In de loop van de ochtend zal ook het oosten en zuiden " de klos " zijn.....
Ik wacht af .......
vrijdag 26 augustus 2011 - 08:10
danny2

Danny2

en wij hebben voor vandaag ook alweer genoeg, een onweer met zo'n kleine 20 liter op een kwatiertje tijd.
Meer dan 100liter op nog geen twee weken.
Heb ook ergens iets vernomen dat hier het dak van de carrefour is ingestort, hoopt dat dit, na pukkelpop, geen tweede drama is voor Hasselt.

groetjes danny
vrijdag 26 augustus 2011 - 12:48
Mandy

Mandy

Ik heb vandaag ook alweer meer dan genoeg gehad...... Tjonge, ik zat er juist in... kon niet meer zien waar ik reed....... zo hard ging het.....
vrijdag 26 augustus 2011 - 16:44
Sandy

Sandy

Eigenlijk grappig ... wij wonen op de grens van limburg en brabant (letterlijk!) en hier hebben we vandaag enkel een licht gedruppel gehad !!!
Hoe verschillend dit kan zijn, we hielden ons hart al vast door de voorspellingen, maar uiteindelijk viel het nog allemaal goed mee !

ALLEEN .... ik wil toch nog een maandje ZON !!!!
vrijdag 26 augustus 2011 - 20:38
Mandy

Mandy

Een maandje nog wel//......

Ik vraag slechts een enkele week.......

vrijdag 26 augustus 2011 - 20:56
Rita1960

Rita1960

Lang leve de Hondsrug...

weinig water gehad deze dag... de onweersbuien vlogen links en rechts om ons heen.. de ene kant voor Veendam en de andere kant voor Stadskanaal..
en 't is hier nog steeds warm buiten...

groetjes,

Rita

en voor diegenen onder ons die echt overlast van het water/hagel hebben.. veel sterkte!
vrijdag 26 augustus 2011 - 22:28
Mandy

Mandy

In de achterhoek heeft de storm het allerergst huisgehouden......

Blij dat ik DAAR niet woon...... het was hier al akelig genoeg........
zaterdag 27 augustus 2011 - 10:09
marero

Marero

allee zoveelst stormbui is overgetrokken en deze keer met flinke hagelbollen....zucht
zaterdag 27 augustus 2011 - 18:33
Sandy

Sandy

Toen mijn dochter geboren is, (12 jaar nu), was het tot de dag dat ze kwam prachtig zonnig en warm weer !!! Zij verjaart op 17/10.

De dag erna begon de herfst !!!
maandag 29 augustus 2011 - 16:59
Mandy

Mandy

Tja Sandy..... die goeie ouwe tijd.........

die komt helaas niet weer.........

maandag 29 augustus 2011 - 22:53
Mandy

Mandy

Nou hier niet hoor... vanmorgen aardig wat buitjes gehad
maandag 29 augustus 2011 - 23:28
Sandy

Sandy

ik mis de regen al ... ik heb er vandaag bijna geen gezien

Overal ziet het gras er echt 'lente'frisgroen uit, nu mag de zomer komen
dinsdag 30 augustus 2011 - 20:43
Rita1960

Rita1960

en die Indian Summer komt eraan...............

dinsdag 30 augustus 2011 - 20:50
Mandy

Mandy

Vandaag was het in ieder geval NA 9 uur in de ochtend droog...... Dat mag in de krant haha

dinsdag 30 augustus 2011 - 21:04
Mandy

Mandy

Dan zitten we uit angst voor een zonnesteek binnen haha
woensdag 31 augustus 2011 - 10:11
Boerke

Boerke

Al bijna twee dagen geen water gevallen. Ben al een beetje vuil aan het wieden maar het is nog ferm nat. Het zonnetje doet wel deugd als je ingesloten zit.
woensdag 31 augustus 2011 - 20:20
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).