Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mooi zo.
Dan weet ik dat het gewoon heel anders is bij een kweker! Gelukkig maar! Ik ben reuze benieuwd naar wat eruit komt volgend jaar, de bloemen waren er jammer genoeg afgeknipt
De hoogste planten zouden wel eens roze duizendblad (Achillea millefolium)
kunnen zijn. Je ziet ze wel eens langs de weg staan, maar dan gaat het vrijwel
altijd om de witte variant. Bijgevoegd even een geleend (gestolen?) plaatje
van internet.
Het is zekersteweten duizendblad! Zelfs donkerrood, 'Red Velvet'! Helaas was een stengel stuk want ze zaten allemaal in een doos gepropt. En de andere stengel was uitgebloeid. Maar ik hoop dat ze het volgend jaar prima gaan doen. Ben meer het tuincentrum gewend he, dan ziet het er altijd vers en vrolijk uit!
Maar wie weet wat er volgend jaar mee gebeurt. Ik wist niet dat er ook roze bestond maar... ik had nog geen rood in de tuin en nu dus wel!
Ja maar wat prachtig, waarom heb ik dat niet sniiiiiiiiiiiiiiikkkkkkkkk....... Ik wil ook bloemen!
Gelukkig zien deze er wel mooi uit. Zie ik daar trouwens... heermoes...??? Nee, zal wel niet.
Wow, dat is een mooie, Batdah! Nu weet je tenminste wat je komend jaar te
wachten staat, Pieke! Mijn dochter heeft de donkerroze variant in de tuin staan, en
die is in één jaar tijd heel mooi en vol geworden. Er is dus nog hoop voor jou (én de plant)!
@Lein: ja, oostindische. Maar waarom hoopt ze dat het dat niet is... Nikie...?
@Birdwatcher: Klopt ja! Ik heb er nu twee. Ik heb nog geen bloem gezien want die waren afgeknipt, paste natuurlijk niet in de doos... Maar ik ben heel benieuwd of ze volgend jaar goed opkomen.
Ja, ik dacht al wat zijn dat voor vreemde dingen, zaad??? Dat klopt dus. Ja, het was Oost Indische, dat schijnt toch lekker groot te zijn??? Maar ik kreeg dus dit... Er zijn dus wel een paar blaadjes bij gekomen voordat ik de foto maakte, misschien gaat hij nog iets doen...
Maar hoezo 'mag ik hopen dat het geen Oostindische kers is' Nikie???
Ja ik heb zeker te veel betaald ja... Vooral omdat er geen bloem aan zat.
De middelste is geen Asclepias. Het is ook duizendblad. Maar de stengels waren geknakt en de bloemetjes waren uitgebloeid. Dus het hangt wat.
De meest linkse is sedum. Dat zijn drie stengels met wat beschadigde bladeren